vad är dessa till dom låg i min 740 tic 87a

alex__volvo
18 november 2008 · 18 Inlägg

kan någon säga mig vad dom är till????

var sätter man en öppen dump på denna motor









https://www1.garaget.org/gallery/archive/95458/504047_fazmmc.jpg
?


https://www1.garaget.org/gallery/archive/95458/504050_sscrg8.jpg
dump ?

te_wik Forummoderator
18 november 2008 · 12 813 Inlägg

Hmm ser ut som en gammal antennförstärkare eller något annat till en com-radio eller så.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
dahboy
18 november 2008 · 1 002 Inlägg

angående dumpen så finns det en sökfunktion här på forumet..

...
påsen If your not out of control, your not in control
18 november 2008 · 686 Inlägg

Du får plugga originaldumpen och sen så sätter du den öppna dumpen mellan IC och gasspjäll.
Men såg så finner du kanske en bättre beskrivning förklaring någonstans.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
MarcusL #2573
18 november 2008 · 1 489 Inlägg

Som sagt så är den ena en s.k LNBC-kontakt till t.ex komradio och den andra ser ut som antennförstärkare smile

• Även den starka måste ta i när han skiter
Jimm
18 november 2008 · 1 661 Inlägg

Sätt nya dumpen där den gamla satt. Plugga återcirc.

Nichlas_H Leg. Däckbrännare!
18 november 2008 · 547 Inlägg

dumpen ska sitta så nära turbon som möjligt.. så sätt den efter turbon där skarven e för tryckrören.. alltså innan ic o ta vacumslangen från org dumpen = klart!

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!
te_wik Forummoderator
18 november 2008 · 12 813 Inlägg

MarcusL skrev:
Som sagt så är den ena en s.k LNBC-kontakt till t.ex komradio och den andra ser ut som antennförstärkare smile

Wohooo, hade jag rätt big_smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
breesladd SKÅNING
18 november 2008 · 1 215 Inlägg

Nichlas_H skrev:
dumpen ska sitta så nära turbon som möjligt.. så sätt den efter turbon där skarven e för tryckrören.. alltså innan ic o ta vacumslangen från org dumpen = klart!

Ööö va? har hör precis tvärt emot och det finns ett tigigare inlägg som styrker det också, de bilar jag har sätt på riktigt så har alla sin dump monterad så LÅNGT ifrån turbon som möjligt alltså mellan insuget och ic:n visst jag kan ha ruggigt fel då jag inte är bra på turbo men tror ju inte majoriteten av de som har  monterat dump på sina bilar på den sidan av ic:n har fel

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
ozzy ★★★★★
18 november 2008 · 455 Inlägg

alexm- skrev:

Nichlas_H skrev:
dumpen ska sitta så nära turbon som möjligt.. så sätt den efter turbon där skarven e för tryckrören.. alltså innan ic o ta vacumslangen från org dumpen = klart!

Ööö va? har hör precis tvärt emot och det finns ett tigigare inlägg som styrker det också, de bilar jag har sätt på riktigt så har alla sin dump monterad så LÅNGT ifrån turbon som möjligt alltså mellan insuget och ic:n visst jag kan ha ruggigt fel då jag inte är bra på turbo men tror ju inte majoriteten av de som har  monterat dump på sina bilar på den sidan av ic:n har fel

nej du har rätt den ska sättas så fort efter gasspjälet som möjligt så verken IC'n eller turbon tar skada

ultima
18 november 2008 · 120 Inlägg

Sedan är det väl LMM på bilen, så en öppen dump släpper ut luft som det sprutas in soppa för...det är väl just återcirkulerande man ska ha...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang