3861
Sök

Fortkörningsböter, orolig

35 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Hej, idag var man ju så klantig och körde 5-10 km/h för fort på centralbron i sthlm och de blixtra ju självklart från kameran, som jag inte visste satt där ens.
Jag har mitt körkort på prov i 3 veckor till och jag körde tjänstebil, den står på företaget.

Vad kan hända, kan jag bli av med körkortet för det här? om dom hittar mig vill säga.

3 354 Inlägg
18 november 2008
blir böter.. precis som med folk som haft körkort i 20 år.
enda skillnaden i lagen o på papper mellan prövotid o ingen prövotid är att de utan prövotid får indraget kort o dem med prövotid förlorar kortet.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2008
Frågan är, hur kunde du missa skylten som finns innan kameran? ^^

Men som sagt, böter endast.
Beloppen kan du kolla i tråden som finns klistrad.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

SKÅNING
1 215 Inlägg
18 november 2008
boten kommer att komma till företaget som kommer att få i uppgift av vv att identifiera förraren, men det går nog att lösa så att du slipper böter brukar gå att säga att man inte vet vem som körde bilen just då eller liknande, tror inte du blir av med kortet oavsätt utan bara får böter på 2000:-

reglerna är samma för den som har körkort på prov som den som inte har prövotiden kvar alltså mer än 30km/h över så tar dom körkortet, ända skillnaden är att om du har prövotid och blir av med det så måste du ta om körkortet medans en som inte har prövotid blir av med det en viss tid och får tillbaka det sen, om man inte blir av med det mer än 365 dagar för då måste även den personen ta om det från början

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

C20LET
1 041 Inlägg
18 november 2008
goxen skrev:
Hej, idag var man ju så klantig och körde 5-10 km/h för fort på centralbron i sthlm och de blixtra ju självklart från kameran, som jag inte visste satt där ens.
Jag har mitt körkort på prov i 3 veckor till och jag körde tjänstebil, den står på företaget.

Vad kan hända, kan jag bli av med körkortet för det här? om dom hittar mig vill säga.

skulle bli nog bara böter, men det va nytt faktiskt med kameraskåp på centralbron, när satte de dit de :mad:

Vi tycker olika vet jag, that's it

Rent A Retard !
674 Inlägg
18 november 2008
kan lungna ner dig med att det skåpet är till för tågen (?), Har också bränt förbi där och skitit ner mig för att man vart så överaskad men har sedan fått förklarat att det är till för tågtrafiken

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

35 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Bra smile känner mig lite lättad nu. Firman sa att dom ska spela dumma och säga att dom inte vet vem det är, om polisen skulle ringa.

Det var ett gammal kameraskåp och ingen skylt såg man heller :S

35 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Är dom för tågen? :S det kan det ju fan inte vara. Iofs så passera ett tåg just då

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2008
Daaze skrev:
kan lungna ner dig med att det skåpet är till för tågen (?), Har också bränt förbi där och skitit ner mig för att man vart så överaskad men har sedan fått förklarat att det är till för tågtrafiken

hehe jaa så kan det gå.

Påminner om när jag körde i finland förra vintern... trodde det var 100 väg men de var bara 80,
kom körandes iaf och helt plötsligt så blixtrade det till rejält.

Polaren som satt bredvid äger bilen och vart orolig för böter.

Senare fick vi reda på att det var en väglagskamera som tar bild var 30e minut, och vi råkade passera där just då.

Man fick ju vara med på nätet ett tag iaf på de bilderna big_smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Rent A Retard !
674 Inlägg
18 november 2008
goxen skrev:
Är dom för tågen? :S det kan det ju fan inte vara. Iofs så passera ett tåg just då

precis, tror att dom mäter så att dom inte kör för fort in i tunneln av någon anledning som jag inte kan komma på smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

642 Inlägg
18 november 2008
Du kan vara lugn, kameran är inte till för bilarna utan för tågen, sök på google så hittar du en massa om just den kameran. Har själv varit i kontakt med vägverket då jag fick veta att kameran som sagt är till för tågen och ingenting annat.

RMR-Crew
478 Inlägg
18 november 2008
te_wik skrev:
Daaze skrev:

hehe jaa så kan det gå.

Påminner om när jag körde i finland förra vintern... trodde det var 100 väg men de var bara 80,
kom körandes iaf och helt plötsligt så blixtrade det till rejält.

Polaren som satt bredvid äger bilen och vart orolig för böter.

Senare fick vi reda på att det var en väglagskamera som tar bild var 30e minut, och vi råkade passera där just då.

Man fick ju vara med på nätet ett tag iaf på de bilderna big_smile

Mvh Tommy

Haha, rätt kul att du frågar honom hur han kunde missa skylten när du själv nyss skrev att du missade hastighetskylten. ;p

Sök