2698
Sök

politiker plockar ut miljoner men folket får inget!

Sleeper
3 084 Inlägg
13 november 2008
Seth skrev:
reinfeldt ha. har inte hjälpt mig ett dugg. Snarare försämrat det för mig...

JA men han har ju en ansvarspost då ska man ha betalt! Allt i livet handlar ju bara om vilka arslen man slickar och vissa har fäder som redan slickat många arslen åt en som har massa kontakter (rätt kontakter). Det livet handlar om är att ha tur, slicka rätt arslen, och födas smart (ingår väl i tur) (fast inte alltid en nödvändighet) man kan vara dumblondin också.
Senast redigerat av Sushikocken (13 november 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sleeper
3 084 Inlägg
13 november 2008
ExXtr3me skrev:
Sushikocken skrev:
Hamilton skrev:

Ja han ger ju 68 000 personer arbete så visst tillför han något. Zlatan däremot har jag ingen kommentar till, vuxna män i knästrumpor är inget jag har intresse av.

och hur många jobb har reinfeld fixat? som tjänar en 1000:del av vad stefan persson nu tänkte jag mer på vad utför han personligen till världen. Hade inte H&M funnits så hade det ju funnits något mycket vettigare jobb än att sälja kläder som inte tillför världen något egentligen. Den arbetskraften kunde användas till att utveckla rymdteknik eller något istället.

Du går runt utan kläder?

Köper allt på postorder av tant bella som packar kläder dagarna i ända.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

3 354 Inlägg
13 november 2008
visst lite mer kan de ha men inte så mkt mer betalt. det är inte värt priset... å ska man ha betalt ska man göra nytta för pengarna.
Senast redigerat av Seth (13 november 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

8 921 Inlägg
13 november 2008
Sushikocken skrev:
Hamilton skrev:
Sushikocken skrev:
De högsta politikerna tjänar väl inte en piss i rymden jämför med t.ex. Zlatan och gänget eller Hennes & maurits VD vad tjänar han och vad tillför han? Tycker inte man ska gnälla så mycket.

Ja han ger ju 68 000 personer arbete så visst tillför han något. Zlatan däremot har jag ingen kommentar till, vuxna män i knästrumpor är inget jag har intresse av.

och hur många jobb har reinfeld fixat? som tjänar en 1000:del av vad stefan persson nu tänkte jag mer på vad utför han personligen till världen. Hade inte H&M funnits så hade det ju funnits något mycket vettigare jobb än att sälja kläder som inte tillför världen något egentligen. Den arbetskraften kunde användas till att utveckla rymdteknik eller något istället.

Tycker nog att kläder har högre prioritering än rymdteknik.... som förövrigt inte lär behöva ytterligare 68 000 tekniker/forskare roll

Fotograf på Tierp iDag

Sleeper
3 084 Inlägg
13 november 2008
Hamilton skrev:
Sushikocken skrev:
Hamilton skrev:

Tycker nog att kläder har högre prioritering än rymdteknik.... som förövrigt inte lär behöva ytterligare 68 000 tekniker/forskare roll

okej men 68000 till som bygger finare bilar då.

3 354 Inlägg
13 november 2008
Sushikocken skrev:
Hamilton skrev:
Sushikocken skrev:

okej men 68000 till som bygger finare bilar då.

varför inte låta h&m ha kvar sina arbetare o anställ arbetslösa för att bygga bilar ist.
Senast redigerat av Seth (13 november 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Mästare
2 947 Inlägg
13 november 2008
DoT skrev:
Pettan8 skrev:
Tycker nog snarare att vi gnäller för lite här i landet.. Vi borde va mer som fransmännen, typ dumpa koskit framför riksdagshuset:P O för övrigt anser jag oxå att bollsporter borde bannlysas

Sant.. Vi tar rätt mycket utan att säga ifrån.. Typiskt svenskt. smile

Det är den där Svenska Avundsjukan...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

blacken
13 november 2008
richardoo290 skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3748270.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3755116.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3755138.ab

Är det bara jag som blir så förbannad att ja nästan har sönder tagentbordet när ja läser sånt här?
30kr av varje 100-lapp jag tjänar går till dem bland annan smörja. folk ska minsann fan ut och jobba annars blire tufft! men när det gäller dem själva så låter det annorlunda! nä släng ut varenda jävel i riksdagen och plocka in nytt fräscht folk som inte tisslar o tasslar bakom våra ryggar hela jävla tiden!!!

mad

Tjaa, vi har dom politiker som vi förtjänar. det är faktiskt en demokrati som vi lever i. För politiker är opportunister och om vi inte håller dom hårt i kopplet så roffar dom åt sig allt som dom kan..

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
blacken skrev:
richardoo290 skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3748270.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3755116.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3755138.ab

Är det bara jag som blir så förbannad att ja nästan har sönder tagentbordet när ja läser sånt här?
30kr av varje 100-lapp jag tjänar går till dem bland annan smörja. folk ska minsann fan ut och jobba annars blire tufft! men när det gäller dem själva så låter det annorlunda! nä släng ut varenda jävel i riksdagen och plocka in nytt fräscht folk som inte tisslar o tasslar bakom våra ryggar hela jävla tiden!!!

mad

Tjaa, vi har dom politiker som vi förtjänar. det är faktiskt en demokrati som vi lever i. För politiker är opportunister och om vi inte håller dom hårt i kopplet så roffar dom åt sig allt som dom kan..

ja det är klart, vi är för mesiga helt enkelt och låter dem göra vafan dem vill! helt sant att de är vårat egna fel men cirka 1% av sveriges befolkning är sådana personer som vill säga ifrån! jag är en av dem.. synd att inte fler reagerar på sånt här.. synd att ingen i vårt land vågar stå upp och säga vad man tycker o tänker.

*suck* vafan gör man?

DFFL
9 020 Inlägg
14 november 2008
Pettan8 skrev:
KimVsWorld skrev:
DoT skrev:

Sant.. Vi tar rätt mycket utan att säga ifrån.. Typiskt svenskt. smile

Tror inte vi svenskar har någon "unik" avundsjuka.

Det är ganska unikt hur mycket vi svenskar missunnar våra grannar.
"Ingen får vara häftigare än någon annan men jag ska vara häftigast."

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
14 november 2008
FireTraXX skrev:
Pettan8 skrev:
KimVsWorld skrev:

Tror inte vi svenskar har någon "unik" avundsjuka.

Det är ganska unikt hur mycket vi svenskar missunnar våra grannar.
"Ingen får vara häftigare än någon annan men jag ska vara häftigast."

Det är i allafall inget genuinsk Skandinaviskt eller svenskt, utan det är något som vi har lagt oss till med på senare tid, för att vi har blivit mer och mer influerade av "strömmningar" utifrån, mestadels då ifrån EU området.

1 571 Inlägg
14 november 2008
Jag tycker nog svenskar i allmänhet är lite avundsjuka och väldigt dåliga på att ge beröm och uppmuntra varandra.

blacken
14 november 2008
henrikh skrev:
Jag tycker nog svenskar i allmänhet är lite avundsjuka och väldigt dåliga på att ge beröm och uppmuntra varandra.

Men det är faktiskt en modern "åkomma" som dök upp i slutet av 70 talet tillsammans med jantelagen och allt annat skit som blev "normgivande" på den tiden..

354 Inlägg
16 november 2008
sant blacken

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
16 november 2008
Mycket vill ha mer heter det ju..!

Nej skämt o sido: max 50.000 i lön och inga speciella avtal för pensionerna, låt de testa på svenssonlivet.

Personligen tycker jag att man inte skulle få bli politiker förrän man tjänstgjort 10 år inom respektive område som  Städare,Lärare,Bilmek,samt Hjärnkirurg så kanske man klarar av att vara mänsklig med.Tänk om de lyckas bli smartare.Då närmar man sig de 65 åren och kan vara politiker i 1 år innan pension,mycket bra idé tycker jag...

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

huh?
10 427 Inlägg
16 november 2008
Maud Olofsson (partiledarlön & ministerlön) tjänar mera stålars än Fredrik Reinfeldt (statsministerlön), det är lite sjukt wink

1 062 Inlägg
18 november 2008
Ännu mer "stolt" blir man när man läser sån här skit

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram … __,00.html

"You Go, we go!"

Sleeper
3 084 Inlägg
18 november 2008
steifan skrev:
Maud Olofsson (partiledarlön & ministerlön) tjänar mera stålars än Fredrik Reinfeldt (statsministerlön), det är lite sjukt wink

Sen är hon nr 2 efter sahlin att vara Kor*ad

Men kolla på vad BANKDIREKTÖRERNA FÅR DÅ! Det är ju jävligt mycket sjukare då alla svenska förlorar allt och dem bara pytsar ut från sina aktier, dem enda som lider är alla vanliga svenssons. Jävla banditer!
Världen består av en jävla maffia som ser sig som generösa då dem skänker 1 promille av sin förmögenhet då annat folk får klara sig på ingenting. Girigheta mig överallt. Själv lever man med en fet studieskuld ändå försöker man i största mån hjälpa dem som har det ännu jävligare.
Senast redigerat av Sushikocken (18 november 2008)

blacken
18 november 2008
MickeMys skrev:
Mycket vill ha mer heter det ju..!

Nej skämt o sido: max 50.000 i lön och inga speciella avtal för pensionerna, låt de testa på svenssonlivet.

Personligen tycker jag att man inte skulle få bli politiker förrän man tjänstgjort 10 år inom respektive område som  Städare,Lärare,Bilmek,samt Hjärnkirurg så kanske man klarar av att vara mänsklig med.Tänk om de lyckas bli smartare.Då närmar man sig de 65 åren och kan vara politiker i 1 år innan pension,mycket bra idé tycker jag...

Mvh.Micke

Helt rätt man ska inte få bli politiker förräns man har varit låg eller medelinskomsttagare i minst 10 år..

526 Inlägg
18 november 2008
Postens VD plockar ut 900.000kr i månaden  + flera miljoner till för sina fd jobb som han har pansion från..

Fint för han det smile

Sök