1774
Sök

Bilen brunnit upp (kommer jag få ut pengar?) (bilder på sid 2 )

Sir Real
390 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
Kanelbullen skrev:
Vad har brunnit i bilen

allt...

Körv
3 535 Inlägg
17 november 2008
Var det inte du som hade problem med skadegörelse osv? Otur du har hela tiden sad

Truckdriving Man

Sir Real
390 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
decib3L skrev:
Var det inte du som hade problem med skadegörelse osv? Otur du har hela tiden sad

jo men inget så här allvarligt men tror inte att det är skadegörelse har vittne som sett början av branden..

lite bilder på den

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24422/large/504031_rozyn3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24422/large/504030_09fw36.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24422/large/504029_pzsae7.jpg

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2008
Ajdå, det där såg inte trevligt ut sad

Hoppas du får ut nåt på försäkringen!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Häst
1 099 Inlägg
18 november 2008
Uuuuschdå. sad
Hoppas att allt löser sig. neutral

Än är inte den sista idioten född..

2 638 Inlägg
18 november 2008
Tråkigt värre, hoppas att det löser sig med försäkringen.

2 600 Inlägg
18 november 2008
fan vad tråkigt hoppas du får nått i från försäkringen. bara ligg på dom. kämpa smile hoppas det löser sig.

gör som jag kör gubba racer=)

Körv
3 535 Inlägg
18 november 2008
sad synd på en fin bil..

Truckdriving Man

Sir Real
390 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
klimpan skrev:
fan vad tråkigt hoppas du får nått i från försäkringen. bara ligg på dom. kämpa smile hoppas det löser sig.

jo man får ju göra det har tjatat till mig en hyrbil nu iallafall smile

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
18 november 2008
Kör bilen så, rätt så lagom pimpad då! big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

998 Inlägg
19 november 2008
Om man inte får ut pengar pga skadegörelse så är det nog jätte många som inte får någon ersättning. Som när man drar en nyckel på en ny BMW  då är det skadegörelse då borde han inte få ut något alls?
Då borde dom inte ha fixat min bil när dom bröt sig in där och förstörde saker.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

1 803 Inlägg
19 november 2008
LordLife skrev:
Om man inte får ut pengar pga skadegörelse så är det nog jätte många som inte får någon ersättning. Som när man drar en nyckel på en ny BMW  då är det skadegörelse då borde han inte få ut något alls?

Det handlar ju om vilken omfattning du har på din försäkring om det täcker skadorna eller ej.
Har man vagnskadeförsäkring (helförsäkring alltså) så är det ju inte problem om det är skadegörelse och det finns t ex plåt/lackskador.
Har man däremot enbart trafik eller halvförsäkring så ligger man illa i det.

Vad det gäller din sista mening ang din egen bil så gick ju detta under stöldförsäkringen, men i sådana fall gäller det ju att man inte nöjt sig med en trafikförsäkring för då får man stå för kostnaderna själv.

998 Inlägg
19 november 2008
Hilmer skrev:
LordLife skrev:

Det handlar ju om vilken omfattning du har på din försäkring om det täcker skadorna eller ej.
Har man vagnskadeförsäkring (helförsäkring alltså) så är det ju inte problem om det är skadegörelse och det finns t ex plåt/lackskador.

Vad det gäller din sista mening ang din egen bil så gick ju detta under stöldförsäkringen, men i sådana fall gäller det ju att man inte nöjt sig med en trafikförsäkring för då får man stå för kostnaderna själv.

jaha ok smile då vet jag det.
Men går det under stöld om dom skada 2 dörrar när dom stal den? dom gjorde plåt och lackskador.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

1 803 Inlägg
19 november 2008
LordLife skrev:
Hilmer skrev:
LordLife skrev:

jaha ok smile då vet jag det.
Men går det under stöld om dom skada 2 dörrar när dom stal den? dom gjorde plåt och lackskador.

Det ingår i stölden ja eftersom dessa forcerats för att komma in i bilen.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
20 november 2008
PushedRay : va tråkigt med din bil , jag hoppas verkligen att de kommer att ordna sig med billförsäkring , om inte ditt försäkring bolag hjälper dig så kanske bärt om du byter ?

Nissan Silvia

2 924 Inlägg
20 november 2008
peegee skrev:
Du har alltså halvförsäkring inkl ett extra tilläggspaket som innefattar skadegörelse, då borde du behöva vara orolig? roll

Jag citerar mig själv...
Brand ingår ju i halvförsäkring och du har ett tilläggspaket för skadegörelse, eller?

~ Life is short, have FUN! ~

Arg Snickare
875 Inlägg
20 november 2008
PushedRay skrev:
Har volvia som försäkringsbolag och brand ingår i halvförsäkring så länge den inte är anlagd, vilket jag har svårt att tro att den är har även ett vittne som säger att den började brinna vid förardelen. Så hoppas såklart att dom inte hitta en brandbomb eller liknade hur man nu skulle kunna se de, enda delen av bilen som inte är förstörd är motorutrymmet hmm

är v40 btw

v40 är ju kända för elfel osv!  så det är säkert det!

Medlem 34530
908 Inlägg
20 november 2008
Såg inte bra ut, hoppas verkligen att du får full ersättning från försäkringsbolaget. Annars får du sätta i nya stolar, så är du ju på rull igen wink

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

Sök