5181
Sök

Kompressor i 200sx s13?

653 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Perss0n skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Aerodynamik skrev:
Det är dyrare med kompressor, dessutom stjäl den effekt. Turbo är effektivare och billigare. (Sitter ju redan på bilen)

Varför skulle det vara dyrare? att den tjäl effekt kan jag bjuda på tongue

Bilen är ju byggd för att ha turbo, likasom alla eftermarknadsdelar.. kostar inte mycket att trimma en 200sx lätt då de flesta sakerna finns i stor upplaga.. om man vill kan man ju hitta bättre begangnade delar också. Har aldrig sett någon med kompressor i en 200sx eller kompressorkit till en.

Nej det är sant, skulle tro det kostar mer tid än pengar faktist, och pengar finns tongue Därför jag kanske vill ha för det finns inga med kompressor typ tongue

7 120 Inlägg
13 november 2008
Aronsson_Kil skrev:
Aerodynamik skrev:
Det är dyrare med kompressor, dessutom stjäl den effekt. Turbo är effektivare och billigare. (Sitter ju redan på bilen)

Kostar kompressorn och alla delar du behöver för att få allt att lira 100% mer än 50öre så är den dyrare än turbo. smile

1 237 Inlägg
13 november 2008
låter som en ball idé, vet tyvärr inte så mycket angående kompressor så tror jag är tyst smile lova dock att lägga upp en projekttråd om du tänker konvertera om till kompressor! big_smile

Gokartförare och Skidåkare
227 Inlägg
653 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Aerodynamik skrev:

Kostar kompressorn och alla delar du behöver för att få allt att lira 100% mer än 50öre så är den dyrare än turbo. smile

Sant hehe smile

Liquisole det lovar jag att jag gör, vet inte hur det blir än, inte under denna vintern iaf men kanske nästa smile

Det ljudet är underbart big_smile frågan är om det är en ca18det, alltså original motorn smile

1 422 Inlägg
20 november 2008
Kompressorn snor ju mer effekt och ger ju på så sätt ett lägre vridmoment då motorn måste jobba mer för att drivas runt wink Overkill or not så vore det jävligt coolt med kompressor & turbo, sitter ju trots allt på golf gt och den ligger på 1,4 liter om jag inte missminner mig.

Ska det vara udda så kan det ju göras fullt ut wink dock effektivast mot för pengen med bara turbon.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 november 2008
cheffer skrev:
Overkill or not så vore det jävligt coolt med kompressor & turbo, sitter ju trots allt på golf gt och den ligger på 1,4 liter om jag inte missminner mig.

det sitter på golf TSI absolut inte GT....

coolt med kompressor och 100% genomförbart...

Meister
6 763 Inlägg
20 november 2008
Perss0n skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Aerodynamik skrev:

Bilen är ju byggd för att ha turbo, likasom alla eftermarknadsdelar.. kostar inte mycket att trimma en 200sx lätt då de flesta sakerna finns i stor upplaga.. om man vill kan man ju hitta bättre begangnade delar också. Har aldrig sett någon med kompressor i en 200sx eller kompressorkit till en.

När blev det billigt att trimma? Och speciellt ca18det.. Vill man göra av med pengar så kan man trimma en sån och då när man ändå är i farten så kan man gå på kompressor då de både är fränare och dessutom ger en rolig karaktär på maskin.

Meister
6 763 Inlägg
20 november 2008
Henrik_G skrev:
Tycker de låter som en riktigt ball idé! Väldigt ovanligt men de gör ju som sagt allt lite häftigare smile
Här är filmen Camaro67 surrade om. http://www.youtube.com/watch?v=E7NkCABT-jE
De ljudet vore ju inga fel, eller?

Tackar Henke big_smile

Sök