Folk stannar inte vid olycka!

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
18 november 2008 · 1 898 Inlägg

jag har inte körkort.. Men helvete att jag hade stannat..
ren idioti att inte stanna, tänk om man ligger där själv och inte får hjälp...

blir förbannad på folk som bara skiter i andra och tänker på sig själv.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Bostrom RS
19 november 2008 · 886 Inlägg

TLO skrev:
Kan inte låta bli att undra hur det är ställt i medelsvenssons moral när man läser detta!!!

Visst kan jag förstå att man inte stannar om det uppenbart ser ut som en brottsling eller något annat skumt, men när man helt uppenbart passerar en olycksplats med en skadad som behöver hjälp???

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3786043.ab

Sedan skall man inte tro allt denna tidning skriver heller. MEN hur ser moralen ut? Hjälper vi varandra den dag olyckan är framme?

Tror folk är okunniga och rädda vid såna här situationer. Behöver inte vara en dålig person för det. Bättre kunskap om första hjälpen vore nåt!

Focus RS
bollen1986
19 november 2008 · 3 714 Inlägg

Skulle jag komma först till en olycksplats så skulle jag utan tvekan stanna!

men skulle det däremot vara folk där redan så kanske jag inte skulle det

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Bostrom RS
19 november 2008 · 886 Inlägg

Skulle få för dåligt samvete om man inte stannade så skulle inte tveka en sekund. Man behöver ju inte vara läkare för att kunna göra skillnad..det kan räcka med jävligt lite för att rädda nåns liv. Bara man gör det man själv kan så är det skitbra.

Focus RS
Gomez
20 november 2008 · 179 Inlägg

Minns en olycka där en kille dragit ner i diket rätt kraftigt. Vi stannade och han hade kraftig frossa. Vi stannade en bil då vi inte hade någon mobiltelefon. Mannen som klev ut lät oss låna telefonen o det är ju snällt. Vi frågade om han kunde lägga sin rock över den skadade så att det kändes bättre mot frossan men gubbjä**ln sa att han inte ville bloda ner den och körde iväg fort som fan.
Helt sjukt hur folk är funtade i skallen.

Audi S4 biturbo "bruksbilen" (2000)
85an
20 november 2008 · 249 Inlägg

En gång såg jag en snubbe som gjorde sig redo att hoppa från en bro (han hade klättrat över staketet och lutade sig utåt, samlade mod)

Iaf många stannade och försökte prata med honom (gick dock inte få kontakt med honom), en del kvinnor började gråta. Jag ringde snuten. Så gled det förbi en gubbe i 45årsåldern och när han gick förbi sa han "hoppa då". Vet inte om det är nåt speciellt med medelålders män men det känns som att många är jävligt kallhjärtade och "sköter sitt", riktigt cynisk världssyn.

Dock kom snuten riktigt fort och smög upp bakom honom och greppa honom och fängsla honom i staketet.

peegee Forummoderator
20 november 2008 · 2 924 Inlägg

vansinne och på motorvägen E20 dessutom, det borde va hårda straff på sånt...

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
tjompa
22 november 2008 · 340 Inlägg

Jo det finns dom som stannar, har ni aldrig hört talas om "tittkö"???

Team-Adolfsson Gödseldräng
23 november 2008 · 4 529 Inlägg

Felax skrev:

Team-Adolfsson skrev:
sen jag var av vägen och ingen stannade för några år sen
så nu skiter jag i att stanna för andra

Så de är 9 miljoner människors fel för att kanske 10st inte stannade? Tänk om du kan rädda liv av att stanna vill du ha det på samvetet att bara sticka då?

rör ju inte mitt samvete när jag inte vet vad som hänt right ?
jag skrev min åsikt och vad jag vet så är det ett fritt forum
så jag stannar inte vid en olycka

KimVsWorld Mästare
23 november 2008 · 2 947 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

Felax skrev:

Team-Adolfsson skrev:
sen jag var av vägen och ingen stannade för några år sen
så nu skiter jag i att stanna för andra

Så de är 9 miljoner människors fel för att kanske 10st inte stannade? Tänk om du kan rädda liv av att stanna vill du ha det på samvetet att bara sticka då?

rör ju inte mitt samvete när jag inte vet vad som hänt right ?
jag skrev min åsikt och vad jag vet så är det ett fritt forum
så jag stannar inte vid en olycka

Härmed är du klassad som en idiot. Grattis.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
leksak Kanon..
23 november 2008 · 1 473 Inlägg

"Jag fick ingen glass då får ingen annan det heller"...haha... härlig dagislogik..

dbjanoz
23 november 2008 · 1 785 Inlägg

TLO skrev:
Kan inte låta bli att undra hur det är ställt i medelsvenssons moral när man läser detta!!!

Visst kan jag förstå att man inte stannar om det uppenbart ser ut som en brottsling eller något annat skumt, men när man helt uppenbart passerar en olycksplats med en skadad som behöver hjälp???

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3786043.ab

Sedan skall man inte tro allt denna tidning skriver heller. MEN hur ser moralen ut? Hjälper vi varandra den dag olyckan är framme?

Ingen vet vilka det var som körde förbi olyksplatsen på detta sättet. Varför klandra "Medelsvensson" när man inte en vet vilka de var. Finns många som är rädda att stanna när de har hänt olyckor för att de helt enkelt inte kan hantera situationen.

Minst lika tragiskt som denna händelse är att till och med ambulansen missade att ta med de mest skadade vid en vilt olyka. Detta är knappast första eller sista gången något liknande händer. Man kan ständigt förvånas över männskors beteende i vissa situationer.

Tänk på där ute att det kan vara lika viktigt att inte vara ivägen om folk redan stannat för att hjälpa till. Bli inte för många på en olycksplats det kan vara ett lika stort problem.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
dbjanoz
23 november 2008 · 1 785 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
sen jag var av vägen och ingen stannade för några år sen
så nu skiter jag i att stanna för andra

Där har vi en av de som inte stannar, fler som vill erkänna direkt varför de inte skulle stanna och hjälpa till på en olycksplats?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Team-Adolfsson Gödseldräng
23 november 2008 · 4 529 Inlägg

KimVsWorld skrev:

Team-Adolfsson skrev:

Felax skrev:

Så de är 9 miljoner människors fel för att kanske 10st inte stannade? Tänk om du kan rädda liv av att stanna vill du ha det på samvetet att bara sticka då?

rör ju inte mitt samvete när jag inte vet vad som hänt right ?
jag skrev min åsikt och vad jag vet så är det ett fritt forum
så jag stannar inte vid en olycka

Härmed är du klassad som en idiot. Grattis.

tackar
kanske är en idiot men det lider jag inte mer av och bryr mig inte heller för den delen

Team-Adolfsson Gödseldräng
23 november 2008 · 4 529 Inlägg

dbjanoz skrev:

Team-Adolfsson skrev:
sen jag var av vägen och ingen stannade för några år sen
så nu skiter jag i att stanna för andra

Där har vi en av de som inte stannar, fler som vill erkänna direkt varför de inte skulle stanna och hjälpa till på en olycksplats?

många här på forumet som inte skulle stanna tror jag
men folk vågar ju inte erkänna dom är rädda att bli kallade idiot
sen har det inte bara me att göra att folk inte stannade för oss utan mer saker

Aruzo Ace Ventura
23 november 2008 · 1 240 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
rör ju inte mitt samvete när jag inte vet vad som hänt right ?

Nä precis stanna då och ta reda på vad som hänt! Du kan faktiskt vara skillnaden mellan liv och död! mad

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
Miklen
23 november 2008 ·

..även om det inte är skillnad på liv å död så kan människan/orna behöva stöd ändå.. eller bara en enkel sak som ett extra klädplagg.. Bara för man inte e kirurg så kan man ändå göra va man kan..

Hayah Barnaltsweden.se
23 november 2008 · 12 Inlägg

Jag blir chockad varje gång jag läser om att folk inte stannar och har börjat fundera på om jag hade tur för vid min olycka stannade det flera bilar och hjälpte till.

Och jag håller med, man måste inte vara kirurg för att vara till hjälp. Bara ett stöd och vara mänsklig kanske är det enda som behövs ibland.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang