4257
Sök

vart köpa riktigt billigt dämpmaterial?

Avstängd
216 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
funkar de me billig asfaltsmatta?  hur följsamt är det? måste man ha värmepistol? väger det mkt mer?
ska dämpa en hel van/familje buss , kommer gå åt enormt mkt dämpmaterial - hela skåpet så att säga + framdörrar, Stelnar inte asfaltsmatta på vintern förresten? hmmm

har nån lite länktips ? gärna så jag kan handla online !  7mil till närmsta stad  . jag bor riktigt på vischan! endast närbutik som hanterar postpaket smile Ber av online butik med andra ord!

lycka till

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
23 november 2008
Nej
Ja
Ja
Jo

Det var snabba svar på dina första frågor iaf. smile

Jag har själv inte letat runt så mkt eftersom det inte är helt aktuallt för mig ÄNNU. (Det är den biten jag skall jobba MKT med nästa år)
Men vad jag har hört så skall Stinger Roadkiller och Calibras Dynamatkopia vara riktigt bra och prisvärda.
Ngr länkar kan jag ej bidra med.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

757 Inlägg
23 november 2008
jag köpte frpn swedol doch vet jag inte kvaliten än eftersom ajg omte satt i den i bilen ännu smile
men 34 kr arket kostade den

1 727 Inlägg
23 november 2008
Hur många ark behövs för 1kvm? antalx34=pris/kvm

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

1 534 Inlägg
23 november 2008
Horsyhorse skrev:
Hur många ark behövs för 1kvm? antalx34=pris/kvm

Pierre

finns på meknomen 45kr för samma storlek som två a4

1 071 Inlägg
23 november 2008
det finns på biltema 4st ark för 159:- storlek 400x500mm styck

Onödigt inlägg^^

16 197 Inlägg
23 november 2008
ja säger bara en sak..GUMMA!!!  elle fuktspärr för badrum.. dämpar riktigt bra me tanke på priset..wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Hobby sabotör
178 Inlägg
23 november 2008
Vad är gumma?

"Påbörja inget du kan avsluta"

16 197 Inlägg
23 november 2008
Fatstuff skrev:
Vad är gumma?

LÄS!!!  de e fuktspärr för badrum... tar dock ett tag innan de torkar så bilen måste stå varmt i typ en vecka om man lägger på TJOCKT.

757 Inlägg
23 november 2008
hur mycket kostar gumma då?

16 197 Inlägg
23 november 2008
Lanjin skrev:
hur mycket kostar gumma då?

biltema tar typ 800-900 för 25 KG..

757 Inlägg
23 november 2008
och det räcker långt kan jag tro=)

Skogsbo
209 Inlägg
23 november 2008
på biltema fanns inge som hette gumma. men hidroflex. men de e kanske samma sak?
va ungefär samma pris som evilaudio pratade om.

men om de e så pass effektivt som du påstår så kommer då jag att köpa det big_smile

Kenwood Listen to the Future
I reject your reality and substitute my own
kvalificerad som en idiot, men fullt kvalificerad.
läs även min projekt tråd.http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104618/

Hobby sabotör
178 Inlägg
23 november 2008
evilaudio skrev:
Fatstuff skrev:
Vad är gumma?

LÄS!!!  de e fuktspärr för badrum... tar dock ett tag innan de torkar så bilen måste stå varmt i typ en vecka om man lägger på TJOCKT.

Oooookej... sorry, trodde det var två olika saker du rekomendera eftersom du skrev "elle".....

"Påbörja inget du kan avsluta"

Avstängd
216 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
Ush gegga  , men va gör man då . Jag skulle vilja ha Dynamat men det kan gå åt 7kv de ca 5 tusen spänn
. Får nog bli geggan i skåpet och Dynamat i dörrar!  jag har ca 20 liter badrums fuktspärr övers hemma som blev över efter badrums renoveringen rätt nyligen , köpte galet för mkt
Vilket satans jobb det lär bli med fuktspärr i bil. De där får man kleta in 6rundor minnst ¨? de ska läggas tunna lager , torkar aldrig annars. Vet att en rinning som va lite fet tog 3 dar torka i badrummet sad lär bli en veckas arbete totalt inomhus . riva. måla tunt och noga som fan /lack-roller+fin lack pensel. montera tillbaka.Hålla rollern och penseln fuktig i hinken med ämnet i flera dar MM  just torkningen som kommer ta tid ,Med element/byggfläkt i bilen ca 10h per lager ? Man bör nog ha mörk piggment och blanda mörkare för varje strykning, så man ser man målar heltäckande lager på lager. man får köra ett lager morgon, ett sent på kvällen  i 3-4 dar , sen låta torka ett helt dygn innan montering , allt i värme (Varm garage)  och man kan ju inte bruka bilen alls under tiden. Riktiga fattiglapps trix de här smile men det kan ju bli bra ?
Luktar bilen konstigt -enormt varma sommar dar ? som nybyggt hus eller så sen`? kemiskt ? heheh
Det blir ju butyl gummi liknande yta ju, bör man spray limma mat-grillfolie till sist? ha en sval skön bil varma somrar.HehEHEe
Men tål de minus grader? s´å de inte lossnar bitar när man spelar i en morgon kall bil sen smile
Frågan är ju tål det minus grader?  är det luktfritt en varm sommar dag ?
Det jag vet ÄR negativt är vikten, de ca 3gånger tyngre än vad Butylmatta hade blitt, gissar i mitt fall 15kg tyngre bil  Men klarar man sig med det i negativ anda enbart? eller blir det mer strul. tex  en kall vinter dag. eller varm sommar dag ?
Så man inte går och gör nått helt tokigt smile
Häftigt tips var det i alla fall . vill veta mer som sagt ang badrums fuktspärr i bil Hehehe
Senast redigerat av TRANSPORT (23 november 2008)

lycka till

1 727 Inlägg
24 november 2008
TRANSPORT skrev:
Ush gegga  , men va gör man då . Jag skulle vilja ha Dynamat men det kan gå åt 7kv de ca 5 tusen spänn
. Får nog bli geggan i skåpet och Dynamat i dörrar!  jag har ca 20 liter badrums fuktspärr övers hemma som blev över efter badrums renoveringen rätt nyligen , köpte galet för mkt
Vilket satans jobb det lär bli med fuktspärr i bil. De där får man kleta in 6rundor minnst ¨? de ska läggas tunna lager , torkar aldrig annars. Vet att en rinning som va lite fet tog 3 dar torka i badrummet sad lär bli en veckas arbete totalt inomhus . riva. måla tunt och noga som fan /lack-roller+fin lack pensel. montera tillbaka.Hålla rollern och penseln fuktig i hinken med ämnet i flera dar MM  just torkningen som kommer ta tid ,Med element/byggfläkt i bilen ca 10h per lager ? Man bör nog ha mörk piggment och blanda mörkare för varje strykning, så man ser man målar heltäckande lager på lager. man får köra ett lager morgon, ett sent på kvällen  i 3-4 dar , sen låta torka ett helt dygn innan montering , allt i värme (Varm garage)  och man kan ju inte bruka bilen alls under tiden. Riktiga fattiglapps trix de här smile men det kan ju bli bra ?
Luktar bilen konstigt -enormt varma sommar dar ? som nybyggt hus eller så sen`? kemiskt ? heheh
Det blir ju butyl gummi liknande yta ju, bör man spray limma mat-grillfolie till sist? ha en sval skön bil varma somrar.HehEHEe
Men tål de minus grader? s´å de inte lossnar bitar när man spelar i en morgon kall bil sen smile
Det jag vet ÄR negativt är vikten, de ca 3gånger tyngre än vad Butylmatta hade blitt, gissar i mitt fall 15kg tyngre bil  Men klarar man sig med det i negativ anda enbart? eller blir det mer strul. tex  en kall vinter dag. eller varm sommar dag ?
Häftigt tips var det i alla fall . vill veta mer som sagt ang badrums fuktspärr i bil Hehehe

5000:- tusen för 7kvm.........
Men jag kan säga att tidsmässigt blir det enorm skillnad på att sätta dit Dynamat.
Jag bara läser ....lager...flera....10h....byggfläkt?...kan du ju börja räkna elkostnad och lägga det på bra mtrl istället....6 rundor....tåla kyla....om du gör detta sniktrick, kommer och visar upp det (allt jobb), får du 1kvm Dynamat på stuts, OCH en handduk o torka svetten.wink
Lycka till!

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Avstängd
216 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
TRANSPORT skrev:

5000:- tusen för 7kvm.........
Men jag kan säga att tidsmässigt blir det enorm skillnad på att sätta dit Dynamat.
Jag bara läser ....lager...flera....10h....byggfläkt?...kan du ju börja räkna elkostnad och lägga det på bra mtrl istället....6 rundor....tåla kyla....om du gör detta sniktrick, kommer och visar upp det (allt jobb), får du 1kvm Dynamat på stuts, OCH en handduk o torka svetten.wink
Lycka till!

Pierre

hehhehe  smile

elen räkna ja innan i huvvet . ca 300kwh hålla en minibuss 25+ i 6 dygn, samt bra roller som inte tussar/hårar av de 100 spänn , penseln 50spänn.  kostnaden för medlet ca tusen spänn, 3-4 par handskar
den goda lukten i halva huset sen i 7dar.  ett sätt kläder lär gå åt helvete osv osv , nu har jag fuktspärren hemma, våre kul använda den till nått, men jag är smått nervös

Hur är det ljudmässigt sen ändå ? de viktigast ,ja sen hur blir de dom kalla och varma dagarna !  HÄSTJOBB ja , fyfaan
nog fan är det bäst köpa DYNAMAT smile   måste räkna lite nu . räkna bort rutorna allt det där , se exakt hur många kv det går åt .

Dynamat eller Hästjobbs gumma , hmmmm

lycka till

Sök