4145
Sök

Hur ska dessa batterier sitta?

Herr
1 722 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
#1
Tja

Har nyss vart o köpt min vinterpulka!
En toyota corolla 1.3 90-! smile

Killen jag köpte bilen av sa något om att det fanns larm.. fick med en dosa men batterierna verkade vara slut, har köpt nya men vet inte riktigt hur dom ska sitta..

batterierna i fråga ser ut som dom nedanför. 2 st batterier satt i dosan. defa larm är det.

https://www.inet.se/bilder/6882033/gp-lithium-cell-3v-batteri-cr2016-1-pack.jpg

En annan fråga också.. Körde hem och det gick som det skulle.. tempmätarn visar som den ska och det verkar inte va några problem.. körde till garaget spola av bilen och motorutrymmet kollar lite på kylarvätskebehållarn så att allt står rätt till, öppnar locket och det är kallt vatten som ligger där.

Öppnar sedan locket till kylarn då fluffar det ut lite vatten, varmt vatten, jag känner på den övre kylarslangen den är varm, sedan känner jag på den undre kylarslangen den är kall.. är det rätt eller är något fel? smile blev lite nojjig bara.. det här hamna i fel forumdel nu, men kändes lite onödigt att skriva 2 olika inlägg.. tack på förhand.
Senast redigerat av LocKtar (24 november 2008)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

4 299 Inlägg
24 november 2008
#2
Sidan på batteriet som du ser på bild är minus, andra sidan e plus. Men hur den ska sitta i fjärren vet jag inte då jag inte vet vad du har för en dosa...

Men behållarna bredvid kylaren tar bara överflödet av kylarvattnet. Behöver det fyllas på ska du fylla på i kylaren, inte i den behållaren du pratade om...

Annars är det ju en rolig bil du köpt big_smile Har en sån fast -92:a.


Herr
1 722 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
#3
Swedenrockers skrev:
Vad är det för larm? Defa?
LocKtar skrev:
Killen jag köpte bilen av sa något om att det fanns larm.. fick med en dosa men batterierna verkade vara slut, har köpt nya men vet inte riktigt hur dom ska sitta..


Japp! smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!


Sök