4056
Sök

Mätarna glappar och tutan la av.

6 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Har stött på "lite" problem med min Ford Focus -02'a: hmm

1. Tutan la helt plötsligt av härom dagen. Signalen blev gäll och skrikig under en tutning, och la bara av till slut. Nu är den helt död.

2. Några dagar senare så glappade hastighets- och bensinmätaren under några sekunder för att senare hoppa tillbaka igen. Hände dagen efter en gång till. Mätarna var nere i ca 5 sekunder för att sedan fungera igen.

3. Till historien hör även att min AC'n har krånglat sedan tidigare. Ibland har den fungerat, andra dagar har den lagt av efter några minuter men sedan satt igång igen efter ett tag, och vissa dagar har den inte fungerat alls. Tog in bilen till en Ford-verkstad och dom kunde inte hitta något fel på den(kompressor, kondensor=ok), och bad mig komma tillbaka när AC'n inte fungerar... (jaha..?) Kan säkringar ha något med detta att göra?

Finns det någon som kan bringa lite ljus över något av mina problem eller komma med tips på hur jag ska felsöka min bil.

Tacksam för all hjälp!!!

Mvh// Gore

6 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
Hmmm...

Igår när jag kom ut till bilen i ösregnet och bara för skoj skull skulle testa att tuta så blev jag lite smått förvånad... Tutan gav ifrån sig ett svagt, knappt hörbart litet tutande som dog efter ½ sekund... och det var allt...!

Sök