4041
Sök

Någon som lyssnat på Biltemas kit-högtalare?

Hobby sabotör
178 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
#1
Var inne på Biltema en sväng idag och köpte lite småskräp, då jag passerade deras billjuds-avdelning.
Mina ögon fastnade på ett 6,5" högtalar-kit, (mellanregister m. lös diskant och delningsfilter) och jag var tvungen att öppna kartongen för att titta å klämma lite...
Nu är frågan hur dom spelar?
Lär ju inte vara sämre än orginalhögtalarna, då dom suger istapp!!!
Men är dom värda sitt pris? (599:- tror jag dom kosta...)
(Måste bara säga att dom var jäkligt snygga!!!)

Tack på förhand!

/Niclas

"Påbörja inget du kan avsluta"

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 november 2008
#2
Hade deras 4" ett tag och de lät helt ok i mellanregistret men diskanten hade mer att önska. Men för det priset så....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

149 Inlägg
25 november 2008
#3
Jag vet bara att deras 6x9or för 399kr är riktigt skrikiga och undermåligt ljud.
Jävligt ihåligt och tråkigt ljud som gör en självmordsbenägen i nyktert tillstånd.
Men det kanske inte gäller Kitsystemen. Men om du ska ha något för dom pengar så vill jag faktiskt tro att GAS eller liknande levererar bättre ljud än biltema.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
25 november 2008
#4
Deras bättre kit är det faktiskt riktigt bra ljud i.. imponerad faktiskt.
Sen står det inte biltema på varken högtalare eller diskant vill jag minnas.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Hobby sabotör
178 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
#5
Tokken skrev:
Sen står det inte biltema på varken högtalare eller diskant vill jag minnas.

Nä, det gör ju inte det, så bara det är ett plus! Kollade deras s.k. Pro-serie, men har inte bestämt mig riktigt än...
Tack för svaren iaf!
/Niclas

"Påbörja inget du kan avsluta"

2 665 Inlägg
26 november 2008
#6
för 599 ska man nog inte förvänta sig att det låter bättre än orginal heller.

Tycker det verkar som att slänga pengarna i sjön.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Random Hero
4 047 Inlägg
26 november 2008
#7
6*9orna har otroliga 40wRMS!! helt sjukt

Dog food lid. Backwards

1 045 Inlägg
26 november 2008
#8
DusanMandick skrev:
6*9orna har otroliga 40wRMS!! helt sjukt

säger det hur dom låter och behövs det mer då ??


Avstängd
216 Inlägg
26 november 2008
#9
för 595kr behöver man inte sjunka så lågt som Biltema
Mutant är i alla fall ett Bilstereo märke , troligen mkt bättre oxå , passa på köpa dom i rea nu
Mutant 595kr : http://dbakuten.se/detail.php?item_id=16418

lycka till

Avstängd
216 Inlägg
26 november 2008
#10
Tokken skrev:
Deras bättre kit är det faktiskt riktigt bra ljud i.. imponerad faktiskt.
Sen står det inte biltema på varken högtalare eller diskant vill jag minnas.

lol  dom kallas COMPETITION lol
http://www.biltema.se/products/product. … mId=133411

porr på grov nivå det där lol

lycka till


Sök