4077
Sök

Coupe fläkt bränner säkringar.

90 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
#1
Har en Opel Kadett kombi -88 som bränner säkringar till fläkten.
Direkt jag vrider på strömmen så brinner säkringen samma händer när jag vrider på reglaget.

Kollar man på sockeln som man trycker in i Fläktreglaget så är den lite smält, mest vart svarta kabeln är och lite var en grå kabel är. Gissar att svarta är jord?

Fläkt motorn och reglaget har vart in på koll på Bil-El och dom fungerade perfekt.

451 Inlägg
26 november 2008
#2
Kortslutning i fläkt reglaget. bara att byta

90 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
#3
Jag bytte den förra sommaren så den ska väll inte redan vara slut och den som satt innan hade suttit där sen bilen var ny och inga problem alls.
Sen verkar felet att komma nu på vintern av någon anledning.

21 761 Inlägg
26 november 2008
#4
Fläktmotorn går ju tyngre när det är kallt, då drar den mer ström också.

Var det fläkten eller fläktreglaget som byttes förra sommaren?

90 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
#5
Drönirettab skrev:
Fläktmotorn går ju tyngre när det är kallt, då drar den mer ström också.

Var det fläkten eller fläktreglaget som byttes förra sommaren?

Reglaget var det. motorn hade jag in på koll och den fungerade som den ska på alla lägen.


Sök