5079
Sök

Startproblem SAAB 900i -85

2 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
#1
Har ett mystiskt startproblem på min 900i -85, bilen har alltid tidigare gått som smort då den plötsligt en dag bara inte ville starta. Har kollat och bytt ut tändstift utan resultat. Någon som har någon idé om vad det kan vara som spökar?

733 Inlägg
17 november 2008
#2
har du kollat så där är gnista? går soppapumpen? vad händer startmotorn bara snurrar då eller?

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

1 062 Inlägg
17 november 2008
#3
Kan ju vara en del på gamla K-jet bilar...
Prova att få den att tända på startgas så märker du ju om tändsystemet fungerar hyffsat.
M.V.H.


2 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
#4
Jag fick gnista på alla tändstift då jag bytte ut dom. Bilen startade då också och gick bra i en vecka, sedan inträffade samma sak igen. Bilen tvärdog. Är osäker på om det kanske är rotor och fördelarlocket som är dåliga men då borde ju ingen gnista genereras. Jag upptäckte också att det var bensinblandat vatten i huset som luftfiltrer sitter i... Bensinpumpen går som den ska också, tändstiften har bensin på sig när man kollar..


Sök