2800
Sök

Var köpa billig billack?

369 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Hejsan jag ska lacka mina dörrlister i samma färg som bilen men färghandlaren här vill ha 800kr per liter billack så jag tänkte om någon vet något billigare ställe med bra service?

I mitt fall gäller det färgen svart 2 på en bmw 525 -93

MVH Henrik

P.S har säkt på forumet men har ej hittat det jag söker..

Egenföretagare
999 Inlägg
5 december 2008
Temadur / Temalac är en industrifärg som folk har gjort budgetlackeringar med, länk till tillverkaren http://www.tikkurila.se/coatings/index.htm finns ÅF-lista där.
Tror att dessa börjar på ca 100kr/liter (priset är inget jag är 100% säker på dock, kan va några år gammalt pris)

430 Inlägg
5 december 2008
det går att köra med vanlig plåtfärg köpt på en färghandel, funkar skitbra, jag har målat flera bilar och en husvagn med detta...billigare också än billack

Mopar or no car!

12 086 Inlägg
5 december 2008
Polara skrev:
det går att köra med vanlig plåtfärg köpt på en färghandel, funkar skitbra, jag har målat flera bilar och en husvagn med detta...billigare också än billack

Sk garagelack tongue 1K lackfärg har väl aldrig blivit känd för sin hållbarhet och ytfinish direkt wink

Henk3 skrev:
Hejsan jag ska lacka mina dörrlister i samma färg som bilen men färghandlaren här vill ha 800kr per liter billack så jag tänkte om någon vet något billigare ställe med bra service?

MVH Henrik

Det lät överkomligt tycker jag, då har du ändå en lokal butik och du kan få färgen direkt.
Senast redigerat av JapMax (5 december 2008)

369 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Tack för alla svar hittade http://www.carlack.se det är umeå carlack dom säljer solid lack för 360 kr per liter, blir därifrån man tar smile
Senast redigerat av Henk3 (5 december 2008)

86 Inlägg
5 december 2008
Du borde väl ändå ha diamantschwartz på din BMW och då är det en metallic-färg, alltså inte en solid färg.

369 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
paran0id skrev:
Du borde väl ändå ha diamantschwartz på din BMW och då är det en metallic-färg, alltså inte en solid färg.

läs ovan det är svart 2 ej metallic inte diamantsvart metallic.

127 Inlägg
5 december 2008
ta en spray burk tongue klart de billigaste men kanske inte blir lika fin finish men men smile

430 Inlägg
6 december 2008
JapMax skrev:
Polara skrev:

Sk garagelack tongue 1K lackfärg har väl aldrig blivit känd för sin hållbarhet och ytfinish direkt wink

Henk3 skrev:

MVH Henrik

Det lät överkomligt tycker jag, då har du ändå en lokal butik och du kan få färgen direkt.

nja beror ju på vilka krav man har men håller gör det å hyffsad finnish...vill man ha hållbarhet så kan man ju lägga på ett lager klarlack...det roliga är ju också att du bryter färgen direkt i butiken så du kan få precis exakt den tonen du vill ha...rekomenderas!!

Mopar or no car!

Sök