6252
Sök

Kamera istället för ytterbackspeglar

106 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#1
Jag tänkte höra om det är någon som vet om man kan byta ut ytterbackspeglarn till kameror och ha skärmar inne i bilen istället?
Jag passar på att svara på en fråga som säkert kommer att komma.
Varför? jo det är så att det är en udda sak och får bilen att bli lite mer udda och ovanlig.

Livet är en dans på rosor, Taggigt och jävligt.

7 100 Inlägg
9 december 2008
#2
skulle nästan inte tro att man får ha så.

men annars så skulle de vara fränt smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

106 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#3
bmx skrev:
skulle nästan inte tro att man får ha så.

men annars så skulle de vara fränt smile

Ja jag är rädd för att dom kommer att gnälla över det. men om man kan övertyga dom om att man har sikt bakåt så borde det ju funka tycker jag

Livet är en dans på rosor, Taggigt och jävligt.

106 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#4
Smedhult skrev:
bygg in en kamera i halva backspeglarna? häftig idé förresten!

Ja det vore ju en idé. Tack.
Jag kommer att åter komma med bilder när det är intasllerat

Livet är en dans på rosor, Taggigt och jävligt.

Darth Vader
1 644 Inlägg
9 december 2008
#5
Finns ju vissa nya (dyra och flashiga) bilar som har detta, men vet ej om det får eftermonteras

Braaaaap?

106 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#6
DoWahDiddy skrev:
Finns ju vissa nya (dyra och flashiga) bilar som har detta, men vet ej om det får eftermonteras

Ok då borde det ju finna en liten chans att det skulle kunna gå igenom smile

Livet är en dans på rosor, Taggigt och jävligt.

Fixare
321 Inlägg
9 december 2008
#7
Set finns redan många som gjort detta. Utförs det på rätt sätt är det inga som helst problem att få igenom besiktningen. Så du är lång ifrån den första som fått idéen.

Lone Star Garage

106 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#8
gravityone skrev:
Set finns redan många som gjort detta. Utförs det på rätt sätt är det inga som helst problem att få igenom besiktningen. Så du är lång ifrån den första som fått idéen.

Jag misstänker att jag inte är den enda som kommit på den idéen smile jag får väl ta och testa med att installera det och se vad dom säger och ha ett par extra speglar ifall dom skulle vara griniga...
Har du någon länk till andra som har gjort liknande så man kan se hur dom gjort?

Livet är en dans på rosor, Taggigt och jävligt.

765 Inlägg
9 december 2008
#9
kan bli lite udda..

http://l.yimg.com/img.autos.yahoo.com/i/articles/2008_geneva_auto_show_gallery_2/saab_9x_concept/saab_9x_concept_1_x.jpg
här har du en saab med kamera som backspeglar;)

var ska du montera skärmarna?  lär behövas vara väl synliga om de överhuvudtaget ska vara lagligt:)

http://greentechfor.us/wp-content/gallery/saab-biohybrid/saab-9-x-biohybrid-concept-interior-2.jpg
¨har för mig att skärmarna till bakspeglarna på saaben sitter där upp på brädan;) så de är ju bara att börja bygga en kopia så har du garaneterat en riktigt ball installation!!smile

Mvh Nicklas

Sponsor:
www.jonic-textil.se - Fuskmocca, fuskläder och massa andra tyger!
Projektråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69738

765 Inlägg
9 december 2008
#10
hittade en bild till här lägger inte upp den för den va så stor så länkar istället:)

http://www.caradvice.com.au/wp-content/ … 3281_b.jpg

Sponsor:
www.jonic-textil.se - Fuskmocca, fuskläder och massa andra tyger!
Projektråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69738

517 Inlägg
9 december 2008
#11
Sätt kamera i kofångaren bak annars, och sen ett par skärmar i speglarna istället ? smile


106 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#12
GreenMountain_ skrev:
hittade en bild till här lägger inte upp den för den va så stor så länkar istället:)

http://www.caradvice.com.au/wp-content/ … 3281_b.jpg

Tack. Jo jag har sett den men jag funderar på en lite mindre synlig variant smile

Livet är en dans på rosor, Taggigt och jävligt.

Det SKA gå!
434 Inlägg
16 197 Inlägg
9 december 2008
#14
annars så gör man som ja gjort på min svarta jetta... fäller in dom i framskärmarna.. smile   fast mina e bara till för att se "dödavinkeln"..

"Testar man inte så får man aldrig veta"


Sök