4965
Sök

lådavstämmning

3 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#1
Hejsan, sitter å funderar på hur jag kan så enkelt som möjligt få en annan avstämmning i min baslåda.

köpte ett baspaket från mds (POWERDRIVE 6000) med basen (Dynamic DS300RS 12") och byggde en låda efter ritningen som rekomenderas.

har lirat mkt djup bas ett tag men vill gå över till lite mer dunk, räcker de då med att jag skulle ha kapat basröret lr måste lådan byggas om?

21 761 Inlägg
9 december 2008
#2
Det kan räcka med att kapa röret med några cm i taget och lyssna sig fram, testa gärna det. smile
Om lådan innehåller någon typ av dämpmatta/dämpull så kan du även prova att plocka ur det, då kan ljudet få lite "hårdare" klang.


Sök