5742
Sök

Plasta dörrsidor...funkar det att plasta mot vinylen?

498 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
#1
Jag ska göra plats för 2st 6,5" i varje dörrsida. Jag använder bafflar och kommer att spänna fleace över för att få den form jag önskar, sedan penslar jag med polyester och lägger efter det glasfiber.

Efter spackling och slipning ska hela dörrsidan lackas.

Min fråga är...funkar det att plasta mot vinylen eller måste den "slitas" bort först.

Jag är nybörjare så jag har aldrig gjort något liknande förr så alla tips motages.

Mvh Jonny


12 086 Inlägg
10 december 2008
#2
Den fäster mot vinyl såvitt jag vet, men är de pålimmad vinyl.. typ tyg alltså bör de nog dras bort innan så plasten har en stadig grund.

ska förövrigt göra exakt samma sak på min 540 i vår smile fick hem mdf-ringarna förra veckan fkt tongue

498 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
#3
Tackar....


16 197 Inlägg
10 december 2008
#4
JapMax skrev:
Den fäster mot vinyl såvitt jag vet, men är de pålimmad vinyl.. typ tyg alltså bör de nog dras bort innan så plasten har en stadig grund.

ska förövrigt göra exakt samma sak på min 540 i vår smile fick hem mdf-ringarna förra veckan fkt tongue

plast fäster MYCKE bättre på tyg än vinyl.. oftas så har ju ägare/n av bilen behandlat vinylen me nån form av "vinylglans" å då e de hpplöst att få plasten att fästa.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
10 december 2008
#5
ska du ändå lacka är det bara att riva bort allt för att kunna få bra yta att lacka på....


1 634 Inlägg
10 december 2008
#6
Ta absolut bort vinylen. Kommer att kännas surt sen när du är färdig och får släpp efter några månader hmm

Numera Saab 9-5 Aero -00

498 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
#7
Då river jag vinylen :-)......Har hört att det är ett jävla jobb :-(


16 197 Inlägg
10 december 2008
#8
jewe skrev:
Då river jag vinylen :-)......Har hört att det är ett jävla jobb :-(

tro mig de e värt "slitet".. du kommer bara ångra dig om du inte gör de när allt släpper.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
10 december 2008
#9
de är nog bäst o riva,gjorde jag iaf..testade bägge varianterna,,smile


498 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
#10
Tips på hur man smidigast tar bort vinylen motages gärna...



Sök