5284
Sök

Volvo 240 -87 med B230k går på tre cylindrar på låga varv och saknar tomgång

Försöker iaf
1 998 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
Ja ska ev köpa en 240-87 mä en b230k. va å kollade på denna idag å den va mycket fräsch osv men motorn gick inte så bra. Vet att k-motorn ä skit. Men den går på 3 cyllindrar på låga varv å efter 2500 eller nått går den som satan. spinner som en volvo ska göra då. men tomgång finns inte. den dör efter nåra sekunder om du inte ä mä å gasar lite.

Men hur svårt ä de å byta till f-sprut? har ju insug mä allt som behövs. men ä de nån box osv som man måste byta. å måste de på en elektrisk bränslepump?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

761 Inlägg
8 september 2007
1. Skaffa ett ordentligt språk
2. Jag hade letat efter ett objekt där allt fungerar som det ska
3. En bil med B230k kan inte gå som satan

Edit: Din presentation: ....Å de står mellan en 855 t5 å en Bmw e30 325... kanske dags att uppdatera lite=)

Edit2: Här kanske är lite nyttiga grejer att läsa?

http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=34201
Senast redigerat av Markus_MR2 (8 september 2007)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Försöker iaf
1 998 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
Ok ska ja skriva riksvenska eller vad menar du?

Jo men nu är de så att den är nära å de blir en brukis. Men de kvittar väl vad ja skrivit i min presentation. Nu va de så att ja ville veta va de va för fel. Eller hur?

Helst vill ja ju ha sprut men har fundera på en Weber 36/36

Sen så vill jag ju veta om det är svårt att byta till en f

39 Inlägg
12 december 2008
Boostrider skrev:
Ja ska ev köpa en 240-87 mä en b230k. va å kollade på denna idag å den va mycket fräsch osv men motorn gick inte så bra. Vet att k-motorn ä skit. Men den går på 3 cyllindrar på låga varv å efter 2500 eller nått går den som satan. spinner som en volvo ska göra då. men tomgång finns inte. den dör efter nåra sekunder om du inte ä mä å gasar lite.

Men hur svårt ä de å byta till f-sprut? har ju insug mä allt som behövs. men ä de nån box osv som man måste byta. å måste de på en elektrisk bränslepump?

vakumläcka kanske.. jag hade 2 vakumslangar borta på min o då gick den på 3 ibland på 2hmm

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
12 december 2008
Vill du byta till insprut får du skaffa en kabelhärva från en en 240 medf LH 2.2 eller 2.4. Satsa på 2,4 wink Sen måste du byta tankarmatur och ha en tändningsbox och en bränalebox.

Jag skulle bytt till en annan förgasare wink Om det nu inte går att fixa wink
Senast redigerat av Marcus_89 (12 december 2008)

1 062 Inlägg
12 december 2008
Det är ju inte säkert att det är ngt allvarlig fel på bilen! Köp den! Givetvis kan man köpa bilar som inte går bra om de är i hyffsat skick och om priset  är rätt. Snacket om "hitta en bil som gå" kommer nog mest från lata typer utan mekvana. Eller från folk som är döless på att skruva bil.

Sätt dig in i hur den elektriskt styrda förgasaren fungera, kolla tändning och komprova!
Sen är det bara att börja.

M.V.H.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
Helvete va kass ja va på bilar för ett år sen lol

Aja de va en traktor så fanns inte många i den prisklassen. Köpte skiten å de visade sig va några vakumslangar å insugspackningen.
Satte på en rallybestyckad weber 36/36. Aldrig kört en så rolig volvo som då. Körde i 30 å bromsade å gasade samtidigt. Däcken spola. Orkade lätt börna på 3an (m45a)

Sen ble de lite dyrt så åkte på a-fögge å insug

Sen ä de en grymt gammal tråd så ni kan låsa den

Sök