3171
Sök

Bilister i stockholm

157 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
Tja

har undrat länge på en sak nu, hela E4/E20 genom stockholm där det är 3 filer eller mer så kan ingen köra bra, även fast folket kör sakta så ligger dom i de 2 yttersta körfälten. Varför när det innersta är helt tomt på bilar. Detta skapar köer och man blir då tvungen att köra om på insidan.
Blir så irreterad på detta varje gång ja e ute o åker.
Nån mer som känner igen detta?

Bildrulle
499 Inlägg
25 februari 2008
Jag ligger alltid i högra filen när jag åker igenom sthlm. Detta för att jag inte hittar, och svänger jag fel så spenderar jag låååång tid med att leta mig ut igen... Men man ser mycket "vänsteraktivister" på vägarna i sthlm, sen paniksvängningar för att komma på rätt avfart när den kommer...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Idiot..
285 Inlägg
25 februari 2008
Jag tycker att E4/E20 genom sthlm brukar fungera rätt bra.
Utom när det är någon tant i någon  nissan micra som ska ligga i 70-80 på 110 väg

C20LET
1 041 Inlägg
25 februari 2008
E4/E20 e ganska jobbiga o köra ibland men inte alltid, som sagt det finns ofta såna som kör 80-90 på mittersta fältet eller iblan så kör två förbannade jävlar i samma hastighet men ändå på två olika fält, men det som gör mig rasande e när visa kör på vänstra filen o ligger en ändå i max 100 det gör mig tokig, inget hjälper mot såna om jag varken ligger i röven på de eller blinckar med ljusen.

de kan köra upp till en mil utan att bry sig om de andra som kanske har brottska nånstans, får oftast köra om på höger sidan o fan ligger jag framför o visa att han ska bort, såna skapar fan långa köer!

Vi tycker olika vet jag, that's it

1 171 Inlägg
25 februari 2008
Jag kör där nästan varje dag och jag kan berätta varför. I högraste filen så kommer det på och avfarter hela tiden där det är 3-filigt. Dessutom brukar det sjunka under 90km/h sedan fritt och ner igen till 90km/h där omvartannat. Man kan säga att högraste filen är till för lastbilar, släpvagnar och folk som är på väg att köra av eller just har kommit på, och det är rätt många på den vägen.

I mittenfilen brukar det vara hyffsat konstant 95-105km/h vilket passar de flesta väldigt bra. Den filen har jämn hastighet med 100 som snitt. I vänsterfilen går det 105+km/h för de som tycker det går för sakta när det sjunker under 105km/h i mittenfilen. Skulle du ligga i 105 och byta till högraste filen så kan du ge dig på att du snabbt hinner ifatt bilar och blir tvungen att antingen sakta ner och släppa förbi alla andra som kör 105 eller byta till mittenfilen utan att någon enda kört förbi dig. Meningslöst.

Kör du om på höger sida så har du inte fattat hur trafiken funkar där. Du får snällt vänta på din tur att köra om, lägg dig bara i mitten eller högerfilen och kör om när du hittar en lucka och det börjar röra sig snabbare i vänsterfilen.

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
25 februari 2008
Calibra_92 skrev:
E4/E20 e ganska jobbiga o köra ibland men inte alltid, som sagt det finns ofta såna som kör 80-90 på mittersta fältet eller iblan så kör två förbannade jävlar i samma hastighet men ändå på två olika fält, men det som gör mig rasande e när visa kör på vänstra filen o ligger en ändå i max 100 det gör mig tokig, inget hjälper mot såna om jag varken ligger i röven på de eller blinckar med ljusen.

de kan köra upp till en mil utan att bry sig om de andra som kanske har brottska nånstans, får oftast köra om på höger sidan o fan ligger jag framför o visa att han ska bort, såna skapar fan långa köer!

Håller med där, sålänge du inte blinkar med helljusen på natten bara wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

146 Inlägg
25 februari 2008
Själv Tycker jag att de flesta i sthlm kan köra bil och får trafiken att flyta smidigt. skulle det vara sånt här ös i gävla kan man bara lägga ner;(

Annars håller jag med dig zoopåse!

1 228 Inlägg
25 februari 2008
De flesta kan nog köra bil, men ibland undrar man! Jobbar extra som busschaufför inne i Sthlm City. Ibland undrar man hur folk tänker egentligen, senast igår var det en ung kille som skulle kör ut mitt framför bussen i en lite Toyota Aygo, hur fan tänker man då? Aygo 700kg, 18 meter Scania Ledbuss 38 ton fulllastad!

Inte så smart. Men inte ovanligt, företaget jag jobbar för har från och med årskiftet sagt åt de flesta chaufförerna att om en bil kör ut framför dig då inte väjningsplik eller högerregel gäller så är det bara att krocka. Bättre att smälla en bil än att få folk som ramlar i bussen om man pallnitar.

148 Inlägg
14 december 2008
Robban_89 skrev:
Calibra_92 skrev:

Håller med där, sålänge du inte blinkar med helljusen på natten bara wink

Det där fick jag stå ut med för några veckor sen. Låg bakom en apseg lastbil tills de blev tvåfiligt och sen så när jag ska köra om så vill även killen bakom mig köra om. Vet inte riktigt vad han ville men helljuset konstant blinkande och körandes i arslet på mig.

Min bil är rätt liten så den kör inte om så snabbt och varför skulle jag låta honom tränga sig före mig?

Till slut visade han sin fina stil med att försöka preja av mig från vägen och köra vidare. Sådana människor har fan inget på vägen att göra. Visst att ni vill köra olagligt i aphöga hastigheter men se fan till att inte va idioter och riskera andras liv på vägarna. Så jävla trött på folk som inte kan köra bil överhuvudtaget utan tror att dom är med i nått race där inga regler gäller eller finns.

Sök