4496
Sök

Grunka som kan mäta bl.a. 0-100.

337 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#1
Vet inte riktigt vad det kallas, därför topicn blev lite otydlig...

Har sett att det finns någon form av Plug & Play enhet som koplas in till cigarettuttaget på bilen. Denna ska alltså kunna klocka 0-100, 50-100, 0-201m, 0-402m osv osv..
Någon som har någon erfarenhet av en sådan? Stämmer tiderna den får fram? Var kan man hitta sånna här?
Skulle också gärna, om någon vet, ha reda på hur denna mojäng funkar tongue

Med vänlig hälsning.
Erik
Senast redigerat av Eiiiiik (19 december 2008)


517 Inlägg
19 december 2008
#2
googla efter G-tech, så lär du hitta en massa...

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
19 december 2008
#3
Ghost_Face skrev:
googla efter G-tech, så lär du hitta en massa...

Instämmer...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

337 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#4
Ghost_Face skrev:
googla efter G-tech, så lär du hitta en massa...

Tack ska du ha smile
Finns det andra märken?


9 108 Inlägg
19 december 2008
#5
G-tech ska stämma riktigt bra såvitt jag hört, dock kostar dom ju lite.. Har testat på lite 150-200hk-bilar så jag kan inte uttala mig hur det funkar på effektmonster.

Man sätter helt enkelt fast den i rutan med en sugkopp och ser till att den sitter exakt rakt (finns en mätare i displayen) och sedan kör man när den säger GO.. Den mäter med hjälp av G-krafter, konstigt att det kan bli så exakt men..

Jag har annars ett sånt program i mobilen (mäter med gps). Tiderna stämmer riktigt bra men lite störande om man tappar gps-mottagningen under repan och reslutatet försvinner. Finns även någon variant till iPhone.


337 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#6
MilleN skrev:
G-tech ska stämma riktigt bra såvitt jag hört, dock kostar dom ju lite.. Har testat på lite 150-200hk-bilar så jag kan inte uttala mig hur det funkar på effektmonster.

Jag har ett sånt program i mobilen (mäter med gps). Tiderna stämmer riktigt bra men lite störande om man tappar gps-mottagningen under repan och reslutatet försvinner. Finns även någon variant till iPhone.

´¨
Tack för svaren smile Får kika lite på om det är värt det big_smile


1 878 Inlägg
19 december 2008
#7
Har för mig att det fanns/finns nåt som hette: Beltronics (osäker på stavning)


337 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#8
Frozen1985 skrev:
Har för mig att det fanns/finns nåt som hette: Beltronics (osäker på stavning)

Har du någon aning om hur denna är jämfört med G-tech? smile


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
19 december 2008
#9
MilleN skrev:
G-tech ska stämma riktigt bra såvitt jag hört, dock kostar dom ju lite.. Har testat på lite 150-200hk-bilar så jag kan inte uttala mig hur det funkar på effektmonster.

Man sätter helt enkelt fast den i rutan med en sugkopp och ser till att den sitter exakt rakt (finns en mätare i displayen) och sedan kör man när den säger GO.. Den mäter med hjälp av G-krafter, konstigt att det kan bli så exakt men..

Jag har annars ett sånt program i mobilen (mäter med gps). Tiderna stämmer riktigt bra men lite störande om man tappar gps-mottagningen under repan och reslutatet försvinner. Finns även någon variant till iPhone.

Fungerar riktigt bra och stämmer förvånandsvärt bra.
Det har testast ett antal G-techs på strippen och tiderna har jämförts med tidtagningen och det låg inom en felmarginal på ngn hundradels sekund.
Och detta i stygga bilar med 600Hk o uppåt (ja...det labbades med Streetklassade bilar som dock tävlas på RIKTIG strip med) Så jo jag kan rekomendera den utan att skämmas för mig wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
19 december 2008
#10
Jag köpte en G-tech Pro SS som en kul grej när jag tog hem den förra bilen från Usa, de är ju billigare därborta. Det är en kul liten grej och ha och tiderna verkar hyfsat rimliga iaf. Du kan ju ställa in den så den kompenserar för fjädringsrörelsen vid starten, alltså om du kör med med "hela havet stormar" fjädring runt om eller stenhårt avfjädrat. Sen för diagramnörden kan det ju vara kul och se växlingspunkter och g-kraft på olika växlar osv. Sen roligast och köra är ju inte nån snabb bil utan man ska g-techa nån helslut scorpio eller golf eller nåt. Vi testa den i en Kadett 1,2s automat från 1970, tyvärr är tiden lite halvosäker för ingen acceleration kan uppmätas på 3an på automaten big_smile
Senast redigerat av Niklasw (19 december 2008)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

1 567 Inlägg
19 december 2008
#11
Hadde i en Gtech pro RR i förra bilen och var mycket nöjd med den.Tiderna på blackrace och på Gtech:en stämde mer eller mindre exakt någon hundradels sek bara i skilland.Så länge man kalibrerar den nogrant vid installation i bilen.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Meister
6 763 Inlägg
19 december 2008
#12
MilleN skrev:
G-tech ska stämma riktigt bra såvitt jag hört, dock kostar dom ju lite.. Har testat på lite 150-200hk-bilar så jag kan inte uttala mig hur det funkar på effektmonster.

Man sätter helt enkelt fast den i rutan med en sugkopp och ser till att den sitter exakt rakt (finns en mätare i displayen) och sedan kör man när den säger GO.. Den mäter med hjälp av G-krafter, konstigt att det kan bli så exakt men..

Jag har annars ett sånt program i mobilen (mäter med gps). Tiderna stämmer riktigt bra men lite störande om man tappar gps-mottagningen under repan och reslutatet försvinner. Finns även någon variant till iPhone.

Revlite heter det till iphone. Jag har det men har inte orkat testa


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 december 2008
#13
MilleN skrev:
...Jag har annars ett sånt program i mobilen (mäter med gps). Tiderna stämmer riktigt bra men lite störande om man tappar gps-mottagningen under repan och reslutatet försvinner...

Får man möjligtvis fråga vad det programmet heter? smile Låter mycket intressant.

Förrästen, är det nån som vet av nåt sånt här program till mobiltelefonen som använder sig av accelerometern? Vet att det finns till Iphone men nu har inte jag en sån. Skulle haft ett sånt program som fungerar på WM6.1.


MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

9 108 Inlägg
19 december 2008
#14
ChriZtoffer skrev:
Får man möjligtvis fråga vad det programmet heter? smile Låter mycket intressant.

Förrästen, är det nån som vet av nåt sånt här program till mobiltelefonen som använder sig av accelerometern? Vet att det finns till Iphone men nu har inte jag en sån. Skulle haft ett sånt program som fungerar på WM6.1.


MVH// Christoffer

Tempes GTx V3 heter det. Till Symbian S60 3d edition (Har en N95)

Så här såg det ut när jag testade MCn lite: http://img80.imageshack.us/img80/9293/ssl21722ex8.jpg

Har inte hört om något liknande program till WM men kolla på n95an.se (dom har en WM-del nu också)


337 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#15
Niklasw skrev:
Jag köpte en G-tech Pro SS som en kul grej när jag tog hem den förra bilen från Usa, de är ju billigare därborta. Det är en kul liten grej och ha och tiderna verkar hyfsat rimliga iaf. Du kan ju ställa in den så den kompenserar för fjädringsrörelsen vid starten, alltså om du kör med med "hela havet stormar" fjädring runt om eller stenhårt avfjädrat. Sen för diagramnörden kan det ju vara kul och se växlingspunkter och g-kraft på olika växlar osv. Sen roligast och köra är ju inte nån snabb bil utan man ska g-techa nån helslut scorpio eller golf eller nåt. Vi testa den i en Kadett 1,2s automat från 1970, tyvärr är tiden lite halvosäker för ingen acceleration kan uppmätas på 3an på automaten big_smile

Den skulle ju isf sättas i min CTR smile
Funderar på om det finns några billigare alternativ till G-Tech bara?!


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 december 2008
#16
MilleN skrev:
...Tempes GTx V3 heter det. Till Symbian S60 3d edition (Har en N95)

Så här såg det ut när jag testade MCn lite: http://img80.imageshack.us/img80/9293/ssl21722ex8.jpg

Har inte hört om något liknande program till WM men kolla på n95an.se (dom har en WM-del nu också)

Ah tack så mycket. smile Programmet så enkelt och användarvänligt ut. Ska söka lite å se ifall jag får tag på nåt liknande till WM, annars blir det att låna pappas N95.

OT: Rätt skapligt axx i hojjen där. big_smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

337 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#17
Skulle ju iofs vara kalas om någon känner till något liknande program som funkar till min C905 big_smile



Sök