5201
Sök

Anti traction och Airbag-lampan lyser. Hur fixa?

Konstruktör
1 053 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
#1
Bilen ifråga är en Bmw e36 sedan från 93.


Fråga1;
Det är som så att jag har pillat lite med mittkonsollen i bilen, och nu är det så att när man startar bilen så "tjuter" det i ungefär 10sekunder och sedan tänds Anti traction lampan.

När jag trycker på knappen som man sätter av och på anti-spinn med så händer det ingenting.

Undrar nu lite vad det är som kan vara fel?



Fråga2;
Tog bort ratten för att kunna få in mätarhuset i instrumentbrädan.
Satte nu tillbaka allting så som det satt innan. Men nu så lyser airbag-lampan.
Vill ju såklart att den ska fungera så att bara släcka den vill jag inte.

Vad kan jag ha gjort fel när jag satte tillbaka den?




Hoppas ni kan lösa mina problem smile
Senast redigerat av NdL (23 december 2008)


I got Dubs!
2 423 Inlägg
23 december 2008
#2
åk till bmw o släck det.


187 Inlägg
23 december 2008
#3
Dedär med airbagen borde du nog åka in till bmw så dom får fixa det till 100%, den är ju trots allt ganska viktig roll


Konstruktör
1 053 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
#4
Ska plocka bort ratten en gång till och sätta ihop det igen.
Fungerar det inte efter det, då får det bli BMW-verkstad som sagt.


Men problem 1 är nog det mes irriterande iaf. Skulle bli jätteglad ifall någon varit med om det tidigare, så de kan säga hur man löser det.


Konstruktör
1 053 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
#5
Jag läste på något forum om spjällägesgivaren, att den skulle ha inverkan på ASC:N.
Hur fungerar det då?

Har också läst lite om att det kan vara fel på en ABS-givare.
Men borde inte ABS-lampan lysa då också?

Skulle verkligen bli jätteglad ifall någon kunde komma med något tips om vad det kan vara för fel.
Vill helst spara en tusenlapp och fixa det själv big_smile



Sök