3668
Sök

Datorhjälp (VISTA)

1 241 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Tja, skaffade ny dator häromdagen, men den vägrar att tex installera messenger samt att den totalvägrar att uppdatera Vista. Datorn är en Hp Pavilion...

Någon som har en idé på vad det kan vara som strular för mig?

KTM 660
537 Inlägg
23 december 2008
Trycker du på hämta msn i startmenyn?

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

1 241 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Redan prövat. Men har även prövat att ladda ner det från tex msn.se, download.com men den vill sig inte liksom. Kommer till menyn där man väljer om man ska ha en massa tilläggsprogram, och datorn skall söka efter andra Windows Live-program. Där skiter det sig.

KTM 660
537 Inlägg
23 december 2008
Skumt. Min ville inte heller när ja försökte ladda ner genom startmenyn, men det berodde på att den inte hitta nya msn. gick in på msn och drog hem nya beta. Då funka det. Angående uppdateringar så får du gå in i kontrollpanelen och trycka på windows uppdate. Kolla säkerhetscenter på samma ställe så ser du om automatiska uppdateringar är på.

Pontiac Gto 69a

1 241 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Ok, funkar beta bra då?

Ang uppdateringar, får ngn felkod ang det, och när man söker på felkoden så får man följande svar:

Om Windows Update-felkoden 80072f8f visas när du söker efter uppdateringar kan det bero på att datorns datum och tid inte stämmer med datumet och tiden för Windows Update-onlinetjänsten. Datorn och tjänsten måste inte ha identiska datum- och tidsinställningar, men om de är för olika kan du inte söka efter uppdateringar.

Detta är dock kollat, tiderna stämmer perfekt med varandra..

KTM 660
537 Inlägg
23 december 2008
Det är en msn iaf. Du har alltså testat att söka uppdateringar manuellt som ja sa? Har ingen bra lösning på det hela annars tyvärr. Får hoppas nån med mer vista vana kan hjälpa dig. Har haft vista en månad bara så lär mig vartefter

Pontiac Gto 69a

2 751 Inlägg
23 december 2008
installera XP... fick också vista till min dator. helt sjukt jobbigt att hälften av grejjerna inte funkar..

Who Djaa bless no man curse

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 december 2008
Har vista själv och tycker det funkar bra, men till topic:

När du skall installera saker på en orginal Vista måste du trycka på tillåt först, tack vare "kontroll av användarkonto UAC" Trycker du tilåt på denna?

Annars blir det så ibland att denna ruta lägger sig "bakom" allt annat, kolla nere i aktivitetsfältet om du ser den där.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök