Köpa, och montera solfilm själv.

wetese
24 december 2008 · 655 Inlägg

Hej! Vill tona rutorna på saaben, tror de skulle bli mycket snyggare, men då är frågan, vart ja ska köpa solfilm? Någon som har ett bra tips på någon bra solfilm? har kollat lite på färdigskuren, kanske är nått? Måste man ta loss rutorna då? mvh

Ch1ppen
24 december 2008 · 7 Inlägg

Om du funderar på färdigskuret så är det bara att montera på kolla gärna http://www.solarplexius.se/montering.asp?lang=swe så ser du hur du monterar det smile

wetese
24 december 2008 · 655 Inlägg

Men nu menar jag färdig skuren solfilm! Nackdelen med plexiglas är ju att man inte kan veva ner rutorna.

Rspeter Audi A5 quattro driver.
24 december 2008 · 2 203 Inlägg

Biltema och alla andra biltillbehörskedjor har ju solfilm.

wetese
24 december 2008 · 655 Inlägg

är de olika kvalite på dessa? eller håller biltema lika hög kvalite? Svårt att montera för nån som aldrig gjort de förr? utan att få bubblor och skit

isak90
25 december 2008 · 1 997 Inlägg

De som jag har snackat med föredrar micros film före biltemas... Har några kompisar som kört de och de blir helt okej smile

wetese
25 december 2008 · 655 Inlägg

okej! får pröva och se hur de blir, men nån som provat färdigskuren film från soyafilm?

-Akerfeldt-
25 december 2008 · 2 638 Inlägg

wetese skrev:
okej! får pröva och se hur de blir, men nån som provat färdigskuren film från soyafilm?

Nej, har inte provat. Men har hört att solfilmen från soyafilm lätt släpper i kanterna och man får sätta lite nagellack eller liknande för att det ska sitta bra. Verkar fungera bra annars överlag smile

Hasselstrom
25 december 2008 · 796 Inlägg

Biltemas funkar om man inte är jättekräsen över resultatet. Blir säkert nån luftbubbla uti kanterna, men tar du bort rutorna så blir det nog kalas.

Om du köper biltemas så ska du köpa den billiga varianten (den som ligger i pappkartong). Den kartongen med svart på är mörk och den med blått på är lite ljusare (inte blå till färgen).

Den dyrare varianten som är i plastförpackning (typ 130spänn/rulle) är skit och går knappt att montera.

Den billigare kostar ca 39kr/rulla och till saaben går det nog åt två.

Kan ju vara värt att prova innan du funderar på dyrare metoder??


På paketet står det att man inte skall använda fönsterputts att rengöra rutorna med, men jag kör med "ORC Glasrent" innan och det fungerar kanon och fästet blir bra.

Mvh// Hasselstrom

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
wetese
25 december 2008 · 655 Inlägg

Hasselstrom skrev:
Biltemas funkar om man inte är jättekräsen över resultatet. Blir säkert nån luftbubbla uti kanterna, men tar du bort rutorna så blir det nog kalas.

Om du köper biltemas så ska du köpa den billiga varianten (den som ligger i pappkartong). Den kartongen med svart på är mörk och den med blått på är lite ljusare (inte blå till färgen).

Den dyrare varianten som är i plastförpackning (typ 130spänn/rulle) är skit och går knappt att montera.

Den billigare kostar ca 39kr/rulla och till saaben går det nog åt två.

Kan ju vara värt att prova innan du funderar på dyrare metoder??


På paketet står det att man inte skall använda fönsterputts att rengöra rutorna med, men jag kör med "ORC Glasrent" innan och det fungerar kanon och fästet blir bra.

Mvh// Hasselstrom

Okej! ska pröva! smile tack så mkt!

TFkarlsson Varningar. 36
25 december 2008 · 1 200 Inlägg

Jag har fan tonat alla mina bilar med biltemas film, hur lätt att hantera som hälst. Kanske inte stänger ut värme lika bra som "Riktig" film, men man ser ju inte in i bilen, och det ser bra ut om man kan tona, och det är mina 2 mål med toningen smile jag hade köpt biltema toning, den är billig och bra som fan att lära sig att tona med.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Kastell
25 december 2008 · 74 Inlägg

Lånar tråden lite och rekomenderar Skandinavisk Solfilm  Robban Gentz  han har tonad väldigt många av mina bilar  ink. Lambon och har väldigt bra priser, är man inte nöjd gör han om *aldrig hänt mig*mvh K

Dream Came True .......... But will it Last.......
wetese
25 december 2008 · 655 Inlägg

Kastell skrev:
Lånar tråden lite och rekomenderar Skandinavisk Solfilm  Robban Gentz  han har tonad väldigt många av mina bilar  ink. Lambon och har väldigt bra priser, är man inte nöjd gör han om *aldrig hänt mig*mvh K

och vafan kostar inte detta då? wink

Muttley
25 december 2008 ·

wetese skrev:

Kastell skrev:
Lånar tråden lite och rekomenderar Skandinavisk Solfilm  Robban Gentz  han har tonad väldigt många av mina bilar  ink. Lambon och har väldigt bra priser, är man inte nöjd gör han om *aldrig hänt mig*mvh K

och vafan kostar inte detta då? wink

antagligen kvalitet istället för om man gör de själv och får skit.
om man vill ha en toning perfekt och inte gjort de förr är de värt upp till 5 tusen beroende på vad för bil man nu har.

S4_AllarN
25 december 2008 · 87 Inlägg

wetese skrev:

Hasselstrom skrev:
Biltemas funkar om man inte är jättekräsen över resultatet. Blir säkert nån luftbubbla uti kanterna, men tar du bort rutorna så blir det nog kalas.

Om du köper biltemas så ska du köpa den billiga varianten (den som ligger i pappkartong). Den kartongen med svart på är mörk och den med blått på är lite ljusare (inte blå till färgen).

Den dyrare varianten som är i plastförpackning (typ 130spänn/rulle) är skit och går knappt att montera.

Den billigare kostar ca 39kr/rulla och till saaben går det nog åt två.

Kan ju vara värt att prova innan du funderar på dyrare metoder??


På paketet står det att man inte skall använda fönsterputts att rengöra rutorna med, men jag kör med "ORC Glasrent" innan och det fungerar kanon och fästet blir bra.

Mvh// Hasselstrom

Okej! ska pröva! smile tack så mkt!

Ja 39kr filmen fungerar iaf bättre än mekonomens motsvarande som kostar 160kr

JohanSvensson90 Toyota mekaniker
25 december 2008 · 240 Inlägg

jag köpte på biltema o tonade för första gången på min kadett o jag tyckte de blev bra ..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang