Gällande Honda Prelude gen4 årsm -92

st4rmine_junkie Honda freak
2 april 2008 · 137 Inlägg

Var får jag tag på en H22:a...

och är det svårt att själv byta till:

1. Coilovers
2. Lambodörrar
3. Motor
4. Innertak och interiör
5. Bromsar (hydralisk handbroms)

Snälla hjälp mig! smile Tack!roll

"One day you will face destiny, then you have to decide if you want to DRIFT or DIE!"
kral kral
2 april 2008 · 110 Inlägg

köp min istället  med h23

no turbo shit
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
2 april 2008 · 5 042 Inlägg

Well. Om du ska byta motor så bör du ha en motorlyft. Inga konstigheter.
Ang lambo dörrar : Det ska inte vara så svårt. Vad jag hört så är det bara att byta gångjärn & nya fäsetn ? Rätta mig om ja har fel.

C H E V R O L E T <3
FoXxIe
3 april 2008 · 495 Inlägg

Köper du "riktiga" lambodörrar, inge billigt skit så är det nog rätt lätt annars får du nog kapa en del sägs de. och byta motor så bör du veta lite om sånt innan du ska till! men allt går med lite tålamod och vilja

mig <3 vtec = sant
kral kral
3 april 2008 · 110 Inlägg

www.fbt.se där kan du söka din motor det finns många o lycka till

no turbo shit
sir_daniel www.kudoz.se
4 april 2008 · 3 802 Inlägg

varför ska du ha hydraulisk handbroms? du vet att du har en framhjulsdriven bil? wink

camaro67 Meister
4 april 2008 · 6 763 Inlägg

sir_daniel skrev:
varför ska du ha hydraulisk handbroms? du vet att du har en framhjulsdriven bil? wink

Snabba vändningar kanske D:

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
st4rmine_junkie Honda freak
20 april 2008 · 137 Inlägg

Exakt! ^-^ Snabba vändningar!.. Jag har ju 2,0 litersmodellen för att jag ville ha en stum bakaxel.. inte 4ws även om det är ballt! Jag funderar nämligen på att bygga om till bakhjulsdrift med drivlinan från en honda S2000 i vinter.. Den ska tydligen passa direkt på även om det är en jävla massa jobb! smile Och med 4ws skulle det bli ett nästintill omöjligt projekt tror jag.. tongue Och hur kul e det och drifta då?

"One day you will face destiny, then you have to decide if you want to DRIFT or DIE!"
KHRacing
20 april 2008 ·

st4rmine_junkie skrev:
Exakt! ^-^ Snabba vändningar!.. Jag har ju 2,0 litersmodellen för att jag ville ha en stum bakaxel.. inte 4ws även om det är ballt! Jag funderar nämligen på att bygga om till bakhjulsdrift med drivlinan från en honda S2000 i vinter.. Den ska tydligen passa direkt på även om det är en jävla massa jobb! smile Och med 4ws skulle det bli ett nästintill omöjligt projekt tror jag.. tongue Och hur kul e det och drifta då?

Lycka till.

H22 snurrar ät ena hållet - S2000 åt andra = lycka till som sagt


Stel bakaxel = stel som en gammal volvo/amerikanare !
S2000 bakaxel = delad bakaxel som en modern olvo960/BMW !

= massa extra jobb med infästningar m.m = INGET som passar alls ändå
då Prelude inte finns edm 4x4 eller rwd från fabriken.


Meeeeen ett cooooooolt projekt hade det garanterat varit.


PS: H22 & S2000 drivlina lär inte passa ihop för 5öre ändå - Olika serier av motorer.


mvh/
.......Kristian

st4rmine_junkie Honda freak
20 april 2008 · 137 Inlägg

Aha.. Okej! =/ Ja där sprack den iden! Har nämligen hört det av några stycken.. Men det e ju kul och försöka lära sig grejjer utav folk som inte vet vad dom pratar om.. Har du något annat tips på något roligt man kan göra med bilen?!

"One day you will face destiny, then you have to decide if you want to DRIFT or DIE!"
KHRacing
20 april 2008 ·

st4rmine_junkie skrev:
Aha.. Okej! =/ Ja där sprack den iden! Har nämligen hört det av några stycken.. Men det e ju kul och försöka lära sig grejjer utav folk som inte vet vad dom pratar om.. Har du något annat tips på något roligt man kan göra med bilen?!

Civic TypeR motor med S2000 drivlina funkar ju, men man måste  bygga om kopplingskpåan för att få den att passa :-)

stavfel pga gips

st4rmine_junkie Honda freak
26 december 2008 · 137 Inlägg

Åhfan! Kanske man ska ta och kolla upp det! big_smile Vill ju ha lite mer mos också! ^_^ Men just nu står det stilla efter som jag inte hittar något jobb.. håller på att bli tokig! sad

"One day you will face destiny, then you have to decide if you want to DRIFT or DIE!"
oggy_swe utbildad klant
26 december 2008 · 2 197 Inlägg

ni verkar redan ha löst lamboproblemet , mend et finns modell anpassade lambodörrar bara tt skruva dit allt passar orginal inga ändringar behövs

Mvh O.Frankeståhl
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang