4074
Sök

Bygga stereo i Audi 80 avant...

672 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#1
Nån som har fina tipps på hur man löser det fram... finns ju inga högtalare i dörrarna orginal å vill inte modda sönder nåt.

Inte säker på va de sitter uppe på instrumentbrädan men 3" el nåt...
Så de är ju lite klent minst sagt.

Man skulle ju ha hittat några andra dörrsidor men "tyvärr" är dom ju inte så vanliga om man vill ha likadana.

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
8 november 2008
#2
Det sitter 4" i instrumentbrädan.

Köp ett 2-vägs kitsystem och sätt dit diskanterna i dom runda små luftutsläppshålen till sidorutorna vid högtalarna.

672 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#3
Kollat nu å man kan ju försöka hitta nya "kartfack" som man kan modda... 4" är lite väl klent fram.

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

2 665 Inlägg
8 november 2008
#4
4" o diskant uppe på brädan blir bra ner till 125hz, sedan fixar du en liten låda under handskfacket med en JL audio 6,5" bas eller 8" bas.

Då slipper du modda/byta ut och får ett bättre resultat. Låda till basen fram är det som skiljer på amatörer och seriösa amatörer eller hur jag ska utrycka mig. Det blir jäkligt bra helt enkelt.
Senast redigerat av Rickard-v (8 november 2008)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

672 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#5
Rickard-v skrev:
4" o diskant uppe på brädan blir bra ner till 125hz, sedan fixar du en liten låda under handskfacket med en JL audio 6,5" bas eller 8" bas.

Då slipper du modda/byta ut och får ett bättre resultat. Låda till basen fram är det som skiljer på amatörer och seriösa amatörer eller hur jag ska utrycka mig. Det blir jäkligt bra helt enkelt.

On man nu får tag på "kartfacken" så blir de lätt de... hela anledningen me å pilla me stereon är för att få en anledning att bygga lite smile
Men såklart ska de ju låta bra me smile Hanskfacket är otroligt litet iof duger väll utrymmet för en 6,5".

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

6 558 Inlägg
8 november 2008
#6
jag har påbörjade dörrsidor till en för dubbla 6.5or i dörrfacken fram ....intresserad hör av dig via pm lr nått

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

2 665 Inlägg
8 november 2008
#7
Jag skrev inte i handskfacket jag skrev under. Typ en låda som går ner till golvet på den yta som lutar uppför där man brukar placera fötterna.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

672 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#8
Rickard-v skrev:
Jag skrev inte i handskfacket jag skrev under. Typ en låda som går ner till golvet på den yta som lutar uppför där man brukar placera fötterna.

Aj då my bad hehe... Vart ska man då ha fötterna?
Låter som för enkelt... måste va nån utmaning me bygget smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

2 665 Inlägg
8 november 2008
#9
Böj lite mera på knäna och ha fötterna på den horisontella delen av golvet.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

672 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#10
Rickard-v skrev:
Böj lite mera på knäna och ha fötterna på den horisontella delen av golvet.

Tack!!

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

672 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#11
Nån som har bild på nån lösning på dörrsida?
Antar att de är samma även på cupén...

Söker lite inspiration smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 november 2008
#12
Vad är det för årsmodell på bilen?

Svårt att ge tips när man inte vet vad för kaross det handlar om.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (11 november 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

672 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#13
te_wik skrev:
Vad är det för årsmodell på bilen?

Svårt att ge tips när man inte vet vad för kaross det handlar om.

Mvh Tommy

Gissningsvis samma årsm som ja har på min bil... dvs -94 smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 november 2008
#14
Okay.. gå in på www.nordicaudi.com , sen bilstereo - bildarkiv.

Där finns lite att kolla på.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

672 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#15
Inga låtsas kickpaneler på denna hehe...

http://www.nordicaudi.com/bilstereo/bildarkivet/99xxxx_a80cab/bilder/audi031.jpg

http://www.nordicaudi.com/bilstereo/bildarkivet/99xxxx_a80cab/bilder/80cab_kickar.jpg
Senast redigerat av smiler (11 november 2008)

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 november 2008
#16
hehe nej du, dom är äkta tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

672 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
#17
Livar upp denna... finns de några sidor me 80 Avant byggen?

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.


Sök