2776
Sök

Hjälp med två imapct basar

186 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Audi-powah skrev:
jag kan hjälpa dej liter men bara över internet.
först och främst sett allt på på lägsta på steget.
ställ först och främst freq på unjefär 80hz sedan subsonic imellan 18-50 vid 25-30hz
phase på 0.
det verkar som du har inputsensevite fel inställd till din sterio ställ in den på 100mv-2v
därefter ställ in sterion på 3/4 volym och -2 på basen och om du har en subreglage stäl den på max om du har en sådan därefter så ska du nog se att basen får lite tryck:P
obs!!!!!!! ingen loudness på sterion eller bassboost på steget!!!!!!!!
har inte detta löst ditt problem så får du ta och köpa dej en singalförstärkare till lågnivån tex eq eller helt enkelt köpa dej en ny sterio.
obs vad liger strömmen på stegets inmatningssida?

Okej ska ändra lite på reglagen då... vad är en signalförstärkare och hur kopplar jag in en sådan?
förstår inte vad du menar med "vad ligger strömmen på stegets inmatningssida?" Är helt färsk inom detta och det här är det första bygget (om man kan kalla det så) jag gör.. förstog inte heller "vad har du för inputs till steget lågnivå och högnivå".
Kalla mig gärna efterblven:P

497 Inlägg
30 december 2008
okej vi gör det lite änkelt ad har du får stereo och vad har du för valmöjligheter inom denna med instälningar osv

186 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare

497 Inlägg
30 december 2008
okej den duger ser att du inte har subreglage så du får nöja diug med att ha basen på -2 och ändra som jag sa du skulle på steget och ha 3/4volym tex om du har 35 som maxvolym ska du ha 26-28 på volymen och kolla om det blev bätte.
kan du slå av volymdämpningen så gör det.
loudness av.

497 Inlägg
30 december 2008
testa köra ett test på 2-8 volts läget med dessa inställningarna innan du testar 100mv-2volt i och med att sterion ska lämna 2.5volt på utgången enligt spec men det är inte alltid det stämmer .

186 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
tack så mkt ska ändra på detta och se om det blir bättre!

497 Inlägg
31 december 2008
det är lungt:)

Sök