Traz skrev:
Lonefox skrev:
Traz skrev:
Men hur får originalbasarna strömmen då?
Hmm, så du menar att jag ska låta alla kablar sitta kvar i originalbasarna och bara ansluta nya kablar TILL dem, som leder till nya slutsteget? Blir det inte en konstig koppling med effektförluster? För att någonting måste ju driva originalbasarna också eller hur? Om man låter dem vara kvar och kopplar in fler kablar till dessa, borde väl effekten bli mindre eller?
Jo visst är det en form av ström iom att effekten ut ur ett steg pendlar mellan positiv och negativ pol. Så på så sätt är det växelström till en högtalare.
Dina originalbasar bak drivs av ngt.....troligen ett steg. Detta steg drivs på 12V. Inte högtalarna.
Sedan tror jag inte att steget stjäl så mkt effekt att det påverkar originalbasarna.
Dock kan det låta apa pga basen och originalbasarna ihop. Och då kan du koppla ur originalbasarna och enbart ha den signalen till steget och jämföra hur det låter.
Det var det jag tänkte från början - att koppla ur originalbasarna och stoppa in den sladden i det nya slutsteget. Så det finns ingen strömkabel till originalbasarna, endast högnivå?
Inte där bak vid högtalarna nej.
Om du tänkte ersätta originalbasarna med systemet du köper/har köpt så tänker du helt rätt att använda de kablarna till stsget och inget annat.
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP