4774
Sök

Alternativ till Volvovalp?

4 637 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
Rille0 skrev:
EmilHammarlund skrev:
http://www.blocket.se/vi/17481043.htm?ca=14_s

Haha
"med servo styrning, och ev dragkrok, och inner skärmar."
Välutrustat big_smile

Nej men seriöst niva e skitcoola bilar, håller för allt.

För inte så länge sedan stod det att att servostyrning finns som tillval. Det kallar jag service, man behöver inte betala för lyx om man inte vill ha det! Skulle jag köpa en ny Niva skulle jag försöka få den utan servo, coolast! Men jag skulle köpa till lyx som t ex dragkrok och radio.

Någon som har koll på om det stämmer att Nivan har startvev för nödbehov?

97.000 kronor för en helt ny riktig trängbil! Det är väl typ vad en plastig microbil kostar som knappt röven får plats i. På en Niva får man väl räkna med diverse småfel som kostar när garantin gått ut men eftersom bilen är robust och enkel lär kostnaderna ändå bli vettiga.
Senast redigerat av EmilHammarlund (31 december 2008)

583 Inlägg
31 december 2008
vi borde byta ut våra ubåtar samtidigt!

http://www.youtube.com/watch?v=l4kWYvH0_oY

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

1 703 Inlägg
1 januari 2009
EmilHammarlund skrev:
Någon som har koll på om det stämmer att Nivan har startvev för nödbehov?

Jajjamän big_smile

4 637 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
Rickard-v skrev:
Galten kan inte ersätta valpen, Det gjorde C303 (tgb11), den kan galten ersätta.

Okej, jag har ingen koll alls på försvarets fordon. Jag ser skillnad på en trängbil och en traktor men inte mycket mer...

174 Inlägg
1 januari 2009
Hur är nivan i stan, bullrig och jävlig eller?tongue

Mästare
2 947 Inlägg
1 januari 2009
Har absolut inget att tillföra denna diskussion förutom... Borde inte den här tråden ligga i Allmänt?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

4 637 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
ErikJohansson skrev:

Den ska vara lite bullrig och slö men den ger lätt uppmärksamhet! Det finns stadsbor som köper Nivan bara för att den är cool, inte för att köra i skogen. Jag måste faan åka och provköra en fabriksny Niva någon dag!smile

1 703 Inlägg
1 januari 2009
EmilHammarlund skrev:
ErikJohansson skrev:

Den ska vara lite bullrig och slö men den ger lätt uppmärksamhet! Det finns stadsbor som köper Nivan bara för att den är cool, inte för att köra i skogen. Jag måste faan åka och provköra en fabriksny Niva någon dag!smile

Den fungerar alldeles utmärkt, man sitter högt samtidigt som den är kompakt... det jag kanske saknar vid fickparkeringar är servostyrning, men det är ju småpotatis big_smile
De är en smula bullriga på landsvägen plus att man har ett underbart transmissionsljud att lyssna på.. men det är ju det som är hela grejjen wink
Senast redigerat av henkebenke (1 januari 2009)

Sök