29 december 2008
Trådstartare
Jag har länge funderat på vad det finns för alternativ och i framtiden ersättare till denna modell? (Vi hade kanske haft ersättare för "all framtid" om inte staten inte skickat iväg flera hundra nästan oanvända Valpar och flera lastbilar med helt nya motorer till skrotning vid nedbantningen av försvaret, allt köpt för skattebetalarnas pengar och trots att det fanns gott om köpare som bl a bestod av entusiaster som ville ha dessa som hobbybilar, altså ingen stor miljöpåverkan. Även motorena skulle kunnat ersätta slitna i folks veteranbilar som då kanske skulle få halverat utsläpp.)
Valpen är smidig, robust och bra för sin uppgift men vad har grannländerna för bilar? Vad förekommer i resten av världen? Och vilka mer fordon har vi i Sverige? (Jag gjorde inte lumpen.)
Jag har inga planer på att köpa ett trängfordon men det är alltid kul veta något om det man undrar över. Dessa fordon har ju en jäkla stor charm då de är byggda för att klara en uppgift bra istället för att vara snygga och lyxiga.
Senast redigerat av EmilHammarlund (30 december 2008)