g-tech mätare

lodan
19 februari 2008 · 217 Inlägg

tja.

e det någon som kan förklara lite mer ingående om hur en g-tech (stavning?) mätare funkar. (har för mig den va från greddy) eftesom den enda kabeln e strömkbeln till cigguttaget undrar jag hur den kan känna av varvtal och räkna ut ex 402 meter tider med mera..

och när vi ändå håller på.. någon som vet var man kan få tag i instruktioner på nätet till den?

tack på förhand//lodan

MrTobias
19 februari 2008 · 1 297 Inlägg

bra fråga.. gps antar jag.. fast när man ställer in den så ska man hålla vissa varv så antagligen inte gps.. kanske en blandning? smile

lodan
19 februari 2008 · 217 Inlägg

men den ska ju tydligen kunna ta 0-100 tider å så..

kwansa Hmm, vet inte?
19 februari 2008 · 1 775 Inlägg

GTECH is the ONLY performance meter with:
Triaxial accelerometer covering all three axes (x,y and z)
True PITCH Correction using z axis
RPM sensing system that works right through the cigarette lighter
Torque measurement using RPM and acceleration
F1-style Sequential Shiftlights
Graphical LCD display capable of showing graphs like HP & Torque graph
Each unit robotically calibrated and temperature compensated in our laboratory
Cornering lights (RR version)
Fully developed PASS Data-Acquisition software included (RR version)
2MB of FLASH memory for data-acquisition (RR version)

Någon som blev klokare big_smile?

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
lodan
19 februari 2008 · 217 Inlägg

inen som kan översätta lite lätt?

hehe.. vilka krav man ställer big_smile

falloutboy
19 februari 2008 · 1 723 Inlägg

den mäter g-kraften när du kör och genom den räknar den ut acc 0-100, hk, 402m bl a. Det är vad den i grund och botten gör. Sen har du fler funktioner ju mer pengar du lägger. Du kan bl a spara infon och se den på datorn, logga de "race" du kör mm mm

Senast redigerat av falloutboy (19 februari 2008)

lodan
19 februari 2008 · 217 Inlägg

men varvtalen då? även om jag står still å gasar upp så känner den ju av det.. hur kan den göra det?

Roundcube
19 februari 2008 · 801 Inlägg

den känner av ändringar i strömmen i ciggutaget stog det.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 februari 2008 · 6 170 Inlägg

Roundcube skrev:
den känner av ändringar i strömmen i ciggutaget stog det.

Jepp, exakt så är det smile

Förbannat exakt visning av varvtal också, ner till närmaste tiotal visar den *efter* att man kalibrerat den wink

Och man kan tom kalibrera den för flera bilar så att man bara kan hoppa in i menyn och byta bil så ändras inställningarna till dom för just den bilen, smidigt som fasen.

Ganska otroliga små manicker det där, att kunna räkna ut tider etc bara genom lite matte.

Den använder som sagt en tri-axial accelerometer för att mäta g-krafterna när man kör och sen läser den av varvtalet från strömsignaturen i cigg-uttaget. med hjälp av dessa uppgifter (g-kraft + varv) så räknar den ut hur långt du kört, hur snabbt du körde den sträckan och hur många hästar du har i bilen.

Hästkrafterna får den ju fram rätt lätt eftersom det behövs en bestämd mängd kraft (hk) för att flytta en bestämd massa (bilens vikt) en viss sträcka på en viss tid.

Det låter ju jäkligt avancerat för någon som inte e så extremt bra på matte (mig tex tongue) men principerna är ganska enkla.


Vill någon köpa en Gtech Pro RR kan ni ju titta i min sig tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
falloutboy
19 februari 2008 · 1 723 Inlägg

G-tech PRO EGS verkar ju skitball! Med tillbehör som bredbandslambda, shiftlight bl a. Är det nån som testat den?

e55boy
1 juli 2008 · 164 Inlägg

Verkar inte finns många återförsäljare i sverige hmm...är bra sugen på en G-tech PRO EGS! Men har bara hittat RR och SS här i sverige.

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
1 juli 2008 · 6 170 Inlägg

Det är knappt så att det finns återförsäljare av SS och RR här i sverige och nu vill ni ha EGS med ??

Vilka krav folk ställer tongue


Jag kan inte ens få tag i EGS i usa för import utan det enda jag får tag i där är SS och RR.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Kyozo
1 januari 2009 · 20 Inlägg

vad är det för skillnad mellan ss och rr modellerna ??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang