Vilken bilstereo: Mutant MT2001USBi vs Pioneer DEH-4000ub

jmd
1 januari 2009 · 203 Inlägg

Enkel fråga...
OM ni va tvugna att välja, vilken skulle ni då ta? motivera gärna era svar..

Mutant:
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-16253
Pioneer:
http://www.mds.se/products/caraudio_two … emId=31048

snabba svar uppskattas! big_smile

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."
OpelFredrik
1 januari 2009 ·

Mutant spelaren alla gånger!

Anledning? Jo för att jag blir förvånad varje gång jag lyssnar på mutant över hur något som knappt kostar nått kan låta som en mycket mycket dyrare maskin..

Jag har dock inte lyssnat på Pioneeren men den är säkert också bra! Jag litar dock inte på joysticken den går säkert sönder med tiden...

PS: Jag har alltid kört med Mutant så jag vet vad det är!

//Fredrik

evilaudio
1 januari 2009 · 16 195 Inlägg

OpelFredrik skrev:
Mutant spelaren alla gånger!

Anledning? Jo för att jag blir förvånad varje gång jag lyssnar på mutant över hur något som knappt kostar nått kan låta som en mycket mycket dyrare maskin..

Jag har dock inte lyssnat på Pioneeren men den är säkert också bra! Jag litar dock inte på joysticken den går säkert sönder med tiden...

PS: Jag har alltid kört med Mutant så jag vet vad det är!

//Fredrik

vet att när mutants HU kom så va lågnivåsignalen KASS!!!

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
1 januari 2009 · 2 009 Inlägg

Ingen av dom när du får en bättre kenwood för mindre pengar.
http://www.ljudstudion.se/ShowProduct.aspx?prodid=1856

Lägg på så du kommer upp i pioneer priset så får du USB på fronten oxå.
http://www.ljudstudion.se/ShowProduct.aspx?prodid=2376

Senast redigerat av BMTech (1 januari 2009)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
RobinAstrom Åström
1 januari 2009 · 72 Inlägg

Jag skulle utan tvekan satsa på pioneern, just bara för att de inte är något billigt kina skräp, pioneer har hållt på ett tag och vet vad dom gör tongue sen mosfet stärkarn dom kör på, inga dåliga grejer! även om nu mutant stereon låter som en mkt mkt dyrare stereo så kommer den aldrig hålla lika länge som en dyrare, men personligen skulle jag aldrig köpa en huvudenhet som de inte stod alpine på ! ^^

Alpine - en klass för sig
Volvo V60 (2013)
OpelFredrik
1 januari 2009 ·

sant.. Jag skulle också vilja ha en Alpine men nu är det inte dom vi snackar om, visst att Pioneeren säkert är bra.. Kanske lika bra som mutanten? Men tyvärr så har den en "joystick" och sånna har aldrig funkat bra, varken till bilstereo eller mobiltelefoner, därför faller den bort.. Hade han dock hittat en Pioneer utan joystick så hade den nog vunnit men mellan dom där 2 spelarna så är det mutant som tar hem min röst iaf!

//Fredrik

RobinAstrom Åström
1 januari 2009 · 72 Inlägg

jo nog har du sant i joysticken, men jag skulle fortfarande välja pioneern pga ljudet, den spelar så himelens mkt bättre än mutanten pga mosfet stärkarn!

Alpine - en klass för sig
Volvo V60 (2013)
OpelFredrik
1 januari 2009 ·

Jag har faktiskt ingen aning om det där med inbyggda förstärkaren då jag oftast kör steg till mina högtalare så jag kan inte uttala mig om det smile

//Fredrik

jmd
1 januari 2009 · 203 Inlägg

så ljudkvalitén är alltså bättre i pioneeren?

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."
dbjanoz
1 januari 2009 · 1 785 Inlägg

Zaab skrev:
jo nog har du sant i joysticken, men jag skulle fortfarande välja pioneern pga ljudet, den spelar så himelens mkt bättre än mutanten pga mosfet stärkarn!

Som om inte alla använder Mosfet transistorer i stegen både i huvudenheter och steg numera. Vad det gäller spelar så brukar folk välja den som de tycker ser bäst ut så det är antagligen därför valet faller på Pioneer i så många fall. Den spelaren från mutant du har i ditt exempel är ju inte direkt någon skönhet designmässigt men jag tror att om man skulle testa dehär två spelarna mot varandra skulle nog mutanten förvåna många i ett blindtest.

Vad det gäller lågbudget varianter är inte alltid de stora drakarna de bästa. Är t ex Volvo duktiga på att bygga småbilar? Nej! Jag säger att de skulle låta bli att bygga små bilar för de kan dom inte. Säger bara 440 totalt misslyckad!

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
kalle_kalle
2 januari 2009 · 2 914 Inlägg

jag har en pioneer och jag har då inte haft några som helst problem med den...
jag tkr att det är en helt klart prisvärd sak... mutant är ett helt nytt märke för mig så jag vet inte joistiken har jag då inte haft nåt problem med.. har haft den sen den var nyutkommen (tror jag)

OpelFredrik
2 januari 2009 ·

Fast om man tänker efter så i dom prisklasseran så finns det varken bra eller dåligt om man handlar av dom lite större märkena typ mutant pioneer panasonic osv..


Så länge du inte köper en från biltema eller rusta så kommer du nog bli nöjd.

//Fredrik

RobinAstrom Åström
2 januari 2009 · 72 Inlägg

dbjanoz skrev:

Zaab skrev:
jo nog har du sant i joysticken, men jag skulle fortfarande välja pioneern pga ljudet, den spelar så himelens mkt bättre än mutanten pga mosfet stärkarn!

Som om inte alla använder Mosfet transistorer i stegen både i huvudenheter och steg numera. Vad det gäller spelar så brukar folk välja den som de tycker ser bäst ut så det är antagligen därför valet faller på Pioneer i så många fall. Den spelaren från mutant du har i ditt exempel är ju inte direkt någon skönhet designmässigt men jag tror att om man skulle testa dehär två spelarna mot varandra skulle nog mutanten förvåna många i ett blindtest.

Vad det gäller lågbudget varianter är inte alltid de stora drakarna de bästa. Är t ex Volvo duktiga på att bygga småbilar? Nej! Jag säger att de skulle låta bli att bygga små bilar för de kan dom inte. Säger bara 440 totalt misslyckad!

Nej alla använder inte mosfet, och gällande designe, så köper jag ju inte den sjuka grisen bara för att den är sminkad?! om du förstår vad jag menar.

Alpine - en klass för sig
Volvo V60 (2013)
Darkie dARKiE
2 januari 2009 · 5 031 Inlägg

Jag säger Pioneer,
Har själv exakt den spelaren du visar, ÄR SUPERNÖJD!
Joysticken som alla klagar på är otroligt bra, exakta rörelser och man märker att det inte är någon billig skräpjoystick som kommer falla ihop eller börja glappa.. Den känns destinkt och super skön..

Och det blev så mycket bättre ljud i bmwn med den nya huvudenheten..!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Jesprut Arbetslös CNC-Operatör
2 januari 2009 · 218 Inlägg

Har också haft Pioneern elr rättare sagt jag har t.o.m kvar den fast den ligger nu på hyllan och är till salu, skicka pm om du är intresserad.
Tycker också att detta var en väldigt bra spelare för dessa pengar, och joysticken håller väldigt bra kvalitet. har bytt låtar väldigt mycket och ofta och det är fortfarande väldigt bra "spänst" i den.
Jag säger kör på pioneern, tror du kommer bli nöjd! smile

kolla gärna in min Projekttråd
Grodan74
2 januari 2009 · 206 Inlägg

Jag har också deh4000ub, och jag är supernöjd med den! joysticken har aldrig krånglat för mig, och ljudet är väldigt fint tycker jag. Jag ångrar inte en sekund att jag gick upp lite i pris för den tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang