4399
Sök

problem med bakljusen

605 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
#1
idag har man upptäckt lite fel 
först mäkte jag att vindrutespolarna inte funkade, men lykttorkarna hade börjat funka (har inte funkat innan  )

det är fixat nu, var en jordpunkt som släppt 

men bakljusena beter sej konstgt yikes
när jag blinkar åt höger så börjar bromslampan blinka, men den funkar även när jag bromsar, höger blinkers fram blinkar snabbt

den andra sidan funkar perfa

någon som vet vad problemet kan va?

mvh
robin

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 januari 2009
#2
vad är det för bil? Brukar ju hjälpa.. Säkert jordfel där med.
Ta isär och gör rent och kolla alla kablar.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
1 januari 2009
#3
om du kan ställ in bilen i garage då det kan vara fukt eller kondens som jävlas med dig...

2slow

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
1 januari 2009
#4
Håller med Irmscher Vectra......låter som jordfel.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

605 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
#5
Irmscher Vectra skrev:
vad är det för bil? Brukar ju hjälpa.. Säkert jordfel där med.
Ta isär och gör rent och kolla alla kablar.

man ska kanske vara lite vaken smile

en volvo 740-86 e det

Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 januari 2009
#6
garanterat jordfel. testa att dra ta en separat jord till varje lampa (gjorde de med farsans 745a och då försvann alla fel)

Jonas

"Ijenkligen"
788 Inlägg
1 januari 2009
#7
Hade samma fel på min, och då var det kontakten till bakljuset som satt lite snett smile

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
1 januari 2009
#8
sveaochedith skrev:
idag har man upptäckt lite fel 
först mäkte jag att vindrutespolarna inte funkade, men lykttorkarna hade börjat funka (har inte funkat innan  )

det är fixat nu, var en jordpunkt som släppt 

men bakljusena beter sej konstgt yikes
när jag blinkar åt höger så börjar bromslampan blinka, men den funkar även när jag bromsar, höger blinkers fram blinkar snabbt

den andra sidan funkar perfa

någon som vet vad problemet kan va?

mvh
robin

ioch med att den blinkar snabbt så får inte bakre blinkersen tillräckligt med spänning, dvs att mest troliga orsak är som tidigare sagt, Jordfel.. dålig jord..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

605 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
#9
opeltiffi skrev:
Hade samma fel på min, och då var det kontakten till bakljuset som satt lite snett smile

nu när du säger det,  där kontakten sitter så är kretskortet löst, så när man drar ur kontakten så följer kortet med :S

605 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
#10
The_Mechanic skrev:
sveaochedith skrev:
idag har man upptäckt lite fel 
först mäkte jag att vindrutespolarna inte funkade, men lykttorkarna hade börjat funka (har inte funkat innan  )

det är fixat nu, var en jordpunkt som släppt 

men bakljusena beter sej konstgt yikes
när jag blinkar åt höger så börjar bromslampan blinka, men den funkar även när jag bromsar, höger blinkers fram blinkar snabbt

den andra sidan funkar perfa

någon som vet vad problemet kan va?

mvh
robin

ioch med att den blinkar snabbt så får inte bakre blinkersen tillräckligt med spänning, dvs att mest troliga orsak är som tidigare sagt, Jordfel.. dålig jord..

vilken/vilka kablar ska jag jorda då?

573 Inlägg
2 januari 2009
#11
sveaochedith skrev:
The_Mechanic skrev:
sveaochedith skrev:
idag har man upptäckt lite fel 
först mäkte jag att vindrutespolarna inte funkade, men lykttorkarna hade börjat funka (har inte funkat innan  )

det är fixat nu, var en jordpunkt som släppt 

men bakljusena beter sej konstgt yikes
när jag blinkar åt höger så börjar bromslampan blinka, men den funkar även när jag bromsar, höger blinkers fram blinkar snabbt

den andra sidan funkar perfa

någon som vet vad problemet kan va?

mvh
robin

ioch med att den blinkar snabbt så får inte bakre blinkersen tillräckligt med spänning, dvs att mest troliga orsak är som tidigare sagt, Jordfel.. dålig jord..

vilken/vilka kablar ska jag jorda då?

jorda om alla jord, så vet man att det blir riktigt

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

605 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#12
där går en grön kabel med bruna sträck och en svart bakifrån nlamporna upp i taket där inne, ska jag jorda dom?

605 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#13
fått reda på att det ska kopplas så här :

Vänster sida:

Gul = Bromsljus +

Röd = Varselljus +

2st Svarta*= Backljus +

Grön = Blinkers +

Brun = dimbackljus+

Kaross = JORD -





Höger sida:

Gul = Bromsljus +

Vit/brun = Varselljus +

Svart = Backljus +

Grön/blå = Blinkers +

brun = Dimbackljus +

Kaross = JORD -


men ska jag bara skarva på kontakterna på dom kablarna?

vilka kablar ska jordas?


Sök