6622
Sök

bakljus med imma i. vad göra?

1 723 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#1
Köpte mig nya Hella bakljus till golfen men de har en tendens att imma igen. gjorde som många andra, borra hål i underkant. tog 1mm borr och gjorde två hål och lät dem torka inomhus. Det höll i några dagar tills det igår blev -14 grader. nu är det återigen imma/fukt i dem (som fryst).

lamporna är uppbyggda med ett yttre klarglas där bromsljus/blinkersglas ligger bakom. det är mellan dessa två det immar/blir kondens.

ska jag borra större hål i dem? (eller sälja/slänga...)

3 714 Inlägg
3 januari 2009
#2
testa att borra 2 eller 3mm hål så kanske det hjälper

skadar ju inte att prova smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

1 723 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#3
det är ju redan hål nu så jag kan ju testa å borra upp smile

irriterande att man måste göra så här på märkesgrejer.


Sök