6626
Sök

Borttagning av baksäte..

193 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#1
Har flera funderingar..smile

Min bil är registrerad för 3 passagerare men har planer på att ta bort baksätet för att få plats med lite ljud. tongue

Är det så att besiktningen bara kollar antal bilbälten istället för sittplats??

Går det att registrera bilen för 1 passagerare? eller är det massa krångel..??


MVH//
Manne

<a href=http://www.abswheels.se rel=”dofollow”> Däck och fälg</a>

Leg. nöt
460 Inlägg
3 januari 2009
#2
Ja kan inte så mycket om detta men de ska väl "bara" va å regga om bilen till 1 passagerare..(?) roll
Iofs så tror ja de har varit uppe nån tråd om detta förut..

SAAB

596 Inlägg
3 januari 2009
#3
Jag har tagit bort mitt baksäte på min golf.
Kolla med besiktningen innan o så länge man har kvar säkerhetsbältena så behöver man inte regga om bilen.

Vart jag mig i världen vänder lämnar jag SVARTA RÄNDER

654 Inlägg
3 januari 2009
#4
Bältena ska sitta kvar,samt att det ska gå att sitta.Om bilen nu är reggad för 3st passagerare.
Om man åker in i bes och inte har baksätet kvar/monterat så får man nedslag.(ska få om reglerna följs)

Ska du vara helt safe osv vad gäller bes och farbror polis,så regga om bilen för mindre antal passagerare om möjligt.
Senast redigerat av Blida (3 januari 2009)


Sök