4422
Sök

Önskar Åsikter / Erfarenheter ang. mitt blivande ljudsystem.

631 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#1
Tja,

har köpt massa saker att trycka in i min bil, men jag är lite osäker på hur bra det kommer bli..

Så jag undrar om någon har några erfarenheter av dessa komponenter, och om det är något som är lite sämre än det andra , dvs borde bytas ut mot något annat för att få riktigt bra ljud .   
Nu i början så är det bara bra ljud jag vill ha.. Men tävlande kommer nog i framtiden.. Om jag känner mig själv rätt smile

Enhet: Alpine 9886r
Steg: MTX 1000D
Basar: 2x  12"  MTX Thunder 8000

Så som sagt, någon som har erfarenheter av detta, och är det något speciellt jag borde tänka på när jag bygger?

Steget kommer ligga i däck Baljan ovanpå däcket, Blir det för varmt ?
Kommer förmodligen göra ny låda.. 
Behövs extra batteri , om man ska spela när man står still ?

Det är mest DUNK jag är ute efter, det ska vara kraftfullt  ( Techno, yeeah tongue )

Så, hoppas jag har lämnat tillräckligt med info, och är tacksam för alla åsikter och delade erfarenheter smile

Tack,

1 727 Inlägg
4 januari 2009
#2
9886an låter mkt bra, basarna har ju ganska nyligen släppts, är du först i Sverige? jag har inte ens hunnit tagit hem o testat.
Steget bör räcka ganska långt, 2 el 4 ohmsspolar på 12orna?
Är det 855an som är bilen?
Ska du dunka bara? Vilka högtalare i fram?

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

631 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#3
Horsyhorse skrev:
9886an låter mkt bra, basarna har ju ganska nyligen släppts, är du först i Sverige? jag har inte ens hunnit tagit hem o testat.
Steget bör räcka ganska långt, 2 el 4 ohmsspolar på 12orna?
Är det 855an som är bilen?
Ska du dunka bara? Vilka högtalare i fram?

Pierre

visste faktiskt inte att basarna precis var släppta? Vi fick in dom precis på jobbet, och köpte direkt till snuskigt bra pris ( Jämfört med vad dom säljs för )

Jag vet faktiskt inte ang spolarna ..  Ska kolla det imorron på jobbet.
jao, 855an,  och det är orginal som sitter i fram nu .. Har däremot ett kit med 2  5.25or med delningsfilter och skrikare liggande jag tror jag ska trycka i .. Men det är mest Dunk jag är ute efter .. smile

1 400 Inlägg
4 januari 2009
#4
Arradin skrev:
Horsyhorse skrev:
9886an låter mkt bra, basarna har ju ganska nyligen släppts, är du först i Sverige? jag har inte ens hunnit tagit hem o testat.
Steget bör räcka ganska långt, 2 el 4 ohmsspolar på 12orna?
Är det 855an som är bilen?
Ska du dunka bara? Vilka högtalare i fram?

Pierre

visste faktiskt inte att basarna precis var släppta? Vi fick in dom precis på jobbet, och köpte direkt till snuskigt bra pris ( Jämfört med vad dom säljs för )

Jag vet faktiskt inte ang spolarna ..  Ska kolla det imorron på jobbet.
jao, 855an,  och det är orginal som sitter i fram nu .. Har däremot ett kit med 2  5.25or med delningsfilter och skrikare liggande jag tror jag ska trycka i .. Men det är mest Dunk jag är ute efter .. smile

Bara av ren nyfikenhet "vart jobbar du"? Det fins väll ingen i göteborg som är återförsälgare för MTX ??

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

631 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#5
micke7406 skrev:
Arradin skrev:
Horsyhorse skrev:
9886an låter mkt bra, basarna har ju ganska nyligen släppts, är du först i Sverige? jag har inte ens hunnit tagit hem o testat.
Steget bör räcka ganska långt, 2 el 4 ohmsspolar på 12orna?
Är det 855an som är bilen?
Ska du dunka bara? Vilka högtalare i fram?

Pierre

visste faktiskt inte att basarna precis var släppta? Vi fick in dom precis på jobbet, och köpte direkt till snuskigt bra pris ( Jämfört med vad dom säljs för )

Jag vet faktiskt inte ang spolarna ..  Ska kolla det imorron på jobbet.
jao, 855an,  och det är orginal som sitter i fram nu .. Har däremot ett kit med 2  5.25or med delningsfilter och skrikare liggande jag tror jag ska trycka i .. Men det är mest Dunk jag är ute efter .. smile

Bara av ren nyfikenhet "vart jobbar du"? Det fins väll ingen i göteborg som är återförsälgare för MTX ??

Jodå, där du minst Anar det smile     
Media Markt !    Vi får dom via Tyskland .. vart dom kommer därifrån har jag ingen aning om big_smile

1 727 Inlägg
5 januari 2009
#6
"Sneimport" i stor skala heter det. Mest synd om LAVA här i Sverige som har MTX.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

631 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#7
Horsyhorse skrev:
Steget bör räcka ganska långt, 2 el 4 ohmsspolar på 12orna?
Pierre

Det är 4 Ohms spolar , vet inte om det är bättre eller sämmre, men men ..
Dom kostar ju en del, så borde vara bra grejer hoppas jag, men då jag inte hittar några svenska reviews, så blir jag ju lite osäker, därför jag skrev denna tråden big_smile

Och det är inte synd om LAVA big_smile   Har kollat upp det där nu, så .. Hehe
Senast redigerat av Arradin (5 januari 2009)

2 665 Inlägg
5 januari 2009
#8
Du vill ha åsikter om ditt ljudsystem. Du vill ha bra ljud skriver du.
Men du skriver inget om det som ska få musiken att låta bra.
bara om basen som bara fixa de lägsta frekvenserna under ca90hz. Det är ju bara en lite del av musiken.

Tycker nog de andra 16000frekvenserna är intressantare
Senast redigerat av Rickard-v (5 januari 2009)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

631 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#9
Rickard-v skrev:
Du vill ha åsikter om ditt ljudsystem. Du vill ha bra ljud skriver du.
Men du skriver inget om det som ska få musiken att låta bra.
bara om basen som bara fixa de lägsta frekvenserna under ca90hz. Det är ju bara en lite del av musiken.

Tycker nog de andra 16000frekvenserna är intressantare

har skrivit det mesta om mitt system, och framför allt söker jag efter tidigare erfarenheter, inte spekulationer smile

Basen är den " intressanta " för mig, som jag också har skrivit ..
Men tack för din konstruktiva information.

5 852 Inlägg
5 januari 2009
#10
Jo de komemr nog basa nått så in i... Men nått som verkligen är att överväga är ju ett större 2 kanals steg och ett rejält 6,5" kit samt ombyggnation av ditt kartfack smile Sen vet ja att ni har ju en bra kille på mediamarkt i 421 som heter herkules och han har jobbat en hel del med de där wink

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

631 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#11
tujbo skrev:
Jo de komemr nog basa nått så in i... Men nått som verkligen är att överväga är ju ett större 2 kanals steg och ett rejält 6,5" kit samt ombyggnation av ditt kartfack smile Sen vet ja att ni har ju en bra kille på mediamarkt i 421 som heter herkules och han har jobbat en hel del med de där wink

Tack!
Jag tror nog detta steg kommer duga åt mig ett bra tag.
Framsystem kommer i framtiden till något värstingsystem, men ombyggnad är inget jag lägger pengar på just nu.. som sagt så är det DUNK som är viktigast, så framsystemet har inte mycket PRIO just nu big_smile

Yes, vi har 2 riktiga bra personer, Herkules och Josef, Nån av dom ska trycka in det åt mig smile

5 852 Inlägg
5 januari 2009
#12
Ja känner herkules så ja vet att han är duktig som fan, han kommer nog göra ett bra jobb åt dig smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

1 634 Inlägg
5 januari 2009
#13
Har en av dom kommit ifrån BRL? smile

Numera Saab 9-5 Aero -00

5 852 Inlägg
5 januari 2009
#14
Nej men vet vem du tänker på wink

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök