7543
Sök

mjukmedel i färg

320 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#1
Hejsan. Har börjat ta tag i mina planer att montera min lilla vinge på bilen. Har slipat noggrant och allt tjaffs. Vingen är gjord av nått slags gummi. Tidigare ägare till den har slarvat med lackering av den så det var sprickor i lacken. Vet att jag måste lackera med mjuk medel i lacken big_smile
Då kommer frågorna.

Råkade trampa på vingen i allt kaos i garaget och den sprack lite på översidan sad Så hur gör jag för att få bort den? yikes ser ut som att den blev 2-3mm djup mad Kan ju inte spackla direkt  neutral

Hur får jag tag på mjuk medel utan att köpa en 5L hink som jag endast blivit erbjuden vart jag än frågat. (fel ställen jag vare på kanske) hmm

Och sen när jag ska blanda och lackera. Hur mycket ska jag blanda i?
Behöver jag någon specialfärg? Den ska bli svart hade jag tänkt.
Eller blir svart vinge på grön bil fult tycker du? Erfarenheter? hmm
Har en spray-burk originalfärg också.

Hur gör jag med klarlacken? Måste burk med hädare inköpas? Eller duger annan klarlack?

Svar ja. Jag tänkte spraylacka den med burk roll Har spruta att blanda i när situationen kräver cool

Om någon har ställen att tippsa om så ligger Sundsvall eller Östersund bra till för mig  hmm

Bmw Ownz

12 086 Inlägg
6 januari 2009
#2
är de inte bara smidigast att lämna in vingen på lack då? De kan ju inte kosta mer än nån femhundring att lacka en vinge svart.

Edit: Hur ska du blanda i mjukgörare i en sprayburk hade du tänkt?
Senast redigerat av JapMax (6 januari 2009)

320 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#3
okej.. jag har ju spruta att blanda i. sen kan man ju köpa annan färg och blanda själv i sprutan.
men, men, vill man ha det perfekt är det väll lika bra att lämna in, vilket jag inte tänkte på.
Senast redigerat av Frrla (6 januari 2009)

Bmw Ownz


Sök