Blivit av med körkortet i norge.

S4_AllarN
8 januari 2009 · 87 Inlägg

Hunted skrev:
TS? Har oavsett vad ändå tänkt förlustanmäla det, känner mig inte direkt förtroendefull för norska statsmakten just nu, så lika bra att handla i förväg.

Ja då lär du förslustanmäla det till TS (Transportstyrelsen)

bmwkvinna
8 januari 2009 · 73 Inlägg

Hunted skrev:
Grattis till mig då, blev av med körkortet igår.

Var och tittade på ett garage och skulle sedan ta mig en sväng förbi den lokal Statiol-macken och köpa en 1½ liter med julbrus. På väg in på parkeringen (som dom för övrigt ändrat utfarten till ca 4-5 ggr i år bara) så möter jag en gammal kärring i en golf stationsvagn på fel sida av vägen, klarar och undvika tanten och får returkast på bilen varpå jag drar på och rätar ut skiten. Direkt efter denna lilla incident vrider en målad V70 ut framför mig med blåljus. Ut ur bilen kommer en mäkta upprörd polis och ber mig langa fram "Lappen" och förklarar att i norge så blir man av med körkortet direkt för "idiotkörning". Antar att jag bara skulle smällt kärringen rätt av och plockat ut försäkringen.

Tydligen så är det direkt körkortsförlust om man färdas mer än en cm med ställ på bilen i norge.
Tänk på det om ni passerar gränsen.

Shit happens :-(

överklaga i sverige!

smiler
8 januari 2009 · 672 Inlägg

jonnielahti skrev:
jävla idioter till poliser i norge!

Har du mkt erfarenhet av norska poliser elle?

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
Hammarslag Inläggskritiker
9 januari 2009 · 990 Inlägg

jes skrev:
Man ska alltid ha legitimation utöver körkortet med sej och ge det till dom istället då kan man fortfarande köra medans dom utreder.bara säga har inte körkortet med mej men jag har leg. böter blir de ju ändå så dom lägger inte på att du inte har körkortet med dej.(detta gäller även i sverige)

Eller så har du dubbla körkort ? enkelt, första jag gjorde på min andra repa körkort, förlust anmälde mitt och fick ett nytt voila så har man 2st ifall man blir av med det första.
Dels för det funkar som legg, och man kan hyra bilar m.m sen

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Fredrik_Rangert Egenföretagare
9 januari 2009 · 999 Inlägg

Hammarslag skrev:
Eller så har du dubbla körkort ? enkelt, första jag gjorde på min andra repa körkort, förlust anmälde mitt och fick ett nytt voila så har man 2st ifall man blir av med det första.
Dels för det funkar som legg, och man kan hyra bilar m.m sen

Det hjälper ju inte om du blir av med det i sverige, men det kanske du visste?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang