Hi-Fi fanatiker, se hit, ifrågasättning i högsta grad

R_Stalhandske
9 januari 2009 · 399 Inlägg

Zajpner skrev:
Tack Maildaemon!. Då har man lärt sig något nytt igen då. ska nog ta och skriva mina memoarer snart.

Mvh//Robin.

Jag förhandsbokar ett ex då wink

TT-Avant
10 januari 2009 · 6 851 Inlägg

En fråga häär nu..vad  har dB-Drag med HiFi att göra? detta är två väldigt skillda världar.Att spela HiFi eller SQ som det heter i bilvärlden, det går ej. Men att spela 170dB+ i dB..inte alls omöjligt.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
KenLaRock
10 januari 2009 · 42 Inlägg

TT-Avant skrev:
En fråga häär nu..vad  har dB-Drag med HiFi att göra? detta är två väldigt skillda världar.Att spela HiFi eller SQ som det heter i bilvärlden, det går ej. Men att spela 170dB+ i dB..inte alls omöjligt.

Nope, det är fullt möjligt. smile Läs tråden.

Sandvik
10 januari 2009 · 547 Inlägg

KenLaRock skrev:
Läs tråden.

Och exakt var i denhär tråden har du tagit upp något som helst om HiFi/SQ i bilar?

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Xoff Volvo tönt... =)
10 januari 2009 · 2 344 Inlägg
Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Tagg3N Konsult
10 januari 2009 · 1 247 Inlägg

Ehum.. Okej? Bara att klistra in fakta och registrerade resultat här då.. Men håll ni på med pajkastning här, blir kul att se på som vanligt på det här forumet..

dbjanoz
10 januari 2009 · 1 785 Inlägg

KenLaRock skrev:
Godkväll, och skål på whisky'n.

Blir illa tvungen att ifrågasätta en hel del människor på detta forum (drar ej alla över samma kam).
Många har otroligt mycket snack och hävdelsei sig, men väldigt lite kunskap om vad fan det handlar om.
Jag kommer senare citera fruktansvärt klåpiga kommenterer och råd ang. ljudbygge som jag anser är rent destruktivt för dem som verkligen vill lära sig.

Snälla, sluta visa er övertygelse, och visa istället er kompetenta sida, eller rent av knip käften.
Forum ska vara till för ärlig kommunikation och hjälpsamhet.

Bästa hälsningar, Ken

Bort med användaren och lås tråden innan det ballar ur ordentligt. Annars blir det väl 4000 inlägg igen över en natt.

Senast redigerat av dbjanoz (10 januari 2009)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Karl-Bertil
10 januari 2009 · 518 Inlägg

lås dreten!

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
KenLaRock
10 januari 2009 · 42 Inlägg

dbjanoz skrev:

KenLaRock skrev:
Godkväll, och skål på whisky'n.

Blir illa tvungen att ifrågasätta en hel del människor på detta forum (drar ej alla över samma kam).
Många har otroligt mycket snack och hävdelsei sig, men väldigt lite kunskap om vad fan det handlar om.
Jag kommer senare citera fruktansvärt klåpiga kommenterer och råd ang. ljudbygge som jag anser är rent destruktivt för dem som verkligen vill lära sig.

Snälla, sluta visa er övertygelse, och visa istället er kompetenta sida, eller rent av knip käften.
Forum ska vara till för ärlig kommunikation och hjälpsamhet.

Bästa hälsningar, Ken

Bort med användaren och lås tråden innan det ballar ur ordentligt. Annars blir det väl 4000 inlägg igen över en natt.

Jag har icke brutit en regel här. jag framför mitt argument, och det är väl en del av ett forums funktion?

Zajpner Fritidsforskare
10 januari 2009 · 344 Inlägg

Maildaemon skrev:

Zajpner skrev:
Tack Maildaemon!. Då har man lärt sig något nytt igen då. ska nog ta och skriva mina memoarer snart.

Mvh//Robin.

Jag förhandsbokar ett ex då wink

Du får limited edition i oxiderad plåt ^^

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
R_Stalhandske
10 januari 2009 · 399 Inlägg

Zajpner skrev:

Maildaemon skrev:

Zajpner skrev:
Tack Maildaemon!. Då har man lärt sig något nytt igen då. ska nog ta och skriva mina memoarer snart.

Mvh//Robin.

Jag förhandsbokar ett ex då wink

Du får limited edition i oxiderad plåt ^^

Mvh//Robin.

Men vad mysigt, jag vill ha den rosa :$

Sharky
10 januari 2009 · 10 287 Inlägg

§1 Sundhet och "netiketten"

• Var trevlig

Om du vill hjälpa så använda dina krafter i trådar med existerande frågor om billjud istället för att riva upp damm.

Tråd låst

Göran
Moderator

KenLaRock skrev:
Jag har icke brutit en regel här.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang