Någon som testat Google Chrome?

lindell90
9 januari 2009 · 876 Inlägg

jag har kört med chrome nu några dagar och jag gillar det betydligt bättre än IE7. Grymt mycket snabbare smile

Mortalis VW-nörd?
9 januari 2009 · 4 332 Inlägg

Rquired skrev:

Mortalis skrev:

Rquired skrev:

Tror även Microsoft har slängt ihop lite rafs med en massa fina ord som förbehåller dom rätten till allt. Denna accepterar man förmodligen automatiskt i och med man kör Windows.

Fast du kanske kör nått annat än windows och IE ofs?

Windows kör jag ju, iom att Linux hatar mig smile Allt ja gör där går åt helvete tongue
Men Explorer kör jag ej, tror aldrig jag haft de som standardläsare. När vi fick lära oss om datorer i mellanstadiet, typ 2 sekler sen, så va de Netscape som gällde smile

Tycker det känns som om Windows hatar en, alltid nått nytt som jävlas med en när man just fixat en sak tongue Netscape har jag aldrig testat men det skulle man kanske göra...

Nä pröva inte Netscape. Det är skräp numera. Det var bra förr, innan AOL köpte upp de och förstörde. De e Firefox, Opera och tydligen Chrome och Safari som gäller numera...
IE är ju helt meningslöst när man har IE tab i Firefox, eller Opera...ifall ngn sida skulle strula

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
9 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Mortalis skrev:
Nä pröva inte Netscape. Det är skräp numera. Det var bra förr, innan AOL köpte upp de och förstörde. De e Firefox, Opera och tydligen Chrome och Safari som gäller numera...
IE är ju helt meningslöst när man har IE tab i Firefox, eller Opera...ifall ngn sida skulle strula

Det som är mest ironiskt är ju det att det faktiskt oftast är IE som strular, kodmässigt och sådär. Och att dom på pappret är dom som var med från början, så dom - om några - borde ju ha hängt med i utvecklingen. Men inte då.

Någon som har provat nya IE8 (beta)? Vad tycker ni om det i så fall?

Jag provkörde lite snabbt igår kväll. Och ja... ingen större skillnad alls. Inte snabbare, inte snyggare, inte bättre på några som helst vis. Det enda som jag märkte var någon jobbig funktion där webbläsaren själv tipsade om liknande sidor som man hade varit inne på. Vem fan vill ha det så?

Senast redigerat av Hexenhammer (9 januari 2009)

Mortalis VW-nörd?
9 januari 2009 · 4 332 Inlägg

Här kan man iaf läsa om vad som SKA vara nyheter i Internet Explorer beta 2...vilket verkar vara saker som konkurrenterna haft ett par år tongue

http://www.microsoft.com/sverige/pr/art … nyhet.mspx

Senast redigerat av Mortalis (9 januari 2009)

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
9 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Mortalis skrev:
Här kan man iaf läsa om vad som SKA vara nyheter i Internet Explorer beta 2...vilket verkar vara saker som konkurrenterna haft ett par år tongue

http://www.microsoft.com/sverige/pr/art … nyhet.mspx

Det är faktiskt tragiskt. Microsoft ska vara det företaget som ska vara störst och bäst. Men ändå ligger som sist i utvecklingen, mer eller mindre. wink Det var nån enstaka grej där som lät intressant. Och det är väl det att man kan återskapa en flik om man råkar stänga ner den. Men det är inte så att IE hoppar upp på "toppen" bara för det. wink

Mortalis VW-nörd?
9 januari 2009 · 4 332 Inlägg

Hexenhammer skrev:

Mortalis skrev:
Här kan man iaf läsa om vad som SKA vara nyheter i Internet Explorer beta 2...vilket verkar vara saker som konkurrenterna haft ett par år tongue

http://www.microsoft.com/sverige/pr/art … nyhet.mspx

Det är faktiskt tragiskt. Microsoft ska vara det företaget som ska vara störst och bäst. Men ändå ligger som sist i utvecklingen, mer eller mindre. wink Det var nån enstaka grej där som lät intressant. Och det är väl det att man kan återskapa en flik om man råkar stänga ner den. Men det är inte så att IE hoppar upp på "toppen" bara för det. wink

Det handlade snarare om att du kan återskapa flikarna om du stänger fönstret, dvs webbläsaren. Detta har ju Firefox haft ett tag, och Opera med, som du säkert märkt wink "Programmet avslutades bla bla, vill du: Återställa sessionen eller starta ny session"

Roz-104 typ..eh..va?
9 januari 2009 · 582 Inlägg

Google Chrome..njae, jag håller mej till Firefox

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
decib3L Körv
9 januari 2009 · 3 535 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Och det är väl det att man kan återskapa en flik om man råkar stänga ner den. Men det är inte så att IE hoppar upp på "toppen" bara för det. wink

Stäng en flik i Firefox. Sen tryck ctrl+shift+T så får du se något häftigt smile

Truckdriving Man
Rquired Allmänt envis
9 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Hexenhammer skrev:

Mortalis skrev:
Nä pröva inte Netscape. Det är skräp numera. Det var bra förr, innan AOL köpte upp de och förstörde. De e Firefox, Opera och tydligen Chrome och Safari som gäller numera...
IE är ju helt meningslöst när man har IE tab i Firefox, eller Opera...ifall ngn sida skulle strula

Det som är mest ironiskt är ju det att det faktiskt oftast är IE som strular, kodmässigt och sådär. Och att dom på pappret är dom som var med från början, så dom - om några - borde ju ha hängt med i utvecklingen. Men inte då.

Någon som har provat nya IE8 (beta)? Vad tycker ni om det i så fall?

Jag provkörde lite snabbt igår kväll. Och ja... ingen större skillnad alls. Inte snabbare, inte snyggare, inte bättre på några som helst vis. Det enda som jag märkte var någon jobbig funktion där webbläsaren själv tipsade om liknande sidor som man hade varit inne på. Vem fan vill ha det så?

Körde IE8 i nån månad, ser i princip likadan ut som 7an. Men jag upplevde den som betydligt stabilare faktiskt. Det enda frågetecknet var att flikarna fick färger ibland, inget samband utan helt random rosa, bått, gult osv big_smile Vet fortfarande inte varför...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Sjogren-Racing
10 januari 2009 · 116 Inlägg

jag kör det

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
10 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Mortalis skrev:
Det handlade snarare om att du kan återskapa flikarna om du stänger fönstret, dvs webbläsaren. Detta har ju Firefox haft ett tag, och Opera med, som du säkert märkt wink "Programmet avslutades bla bla, vill du: Återställa sessionen eller starta ny session"

Ok. Enligt texten på länken du skickade kan man nästan tolka det som att man ska kunna återskapa en flik som man har råkat stänga ner. Om det "bara" är den "vanliga" återskapnings-funktionen så är det ju ännu mindre okej... Både Chrome, Maxthon och Firefox har ju haft det ett tag liksom. big_smile

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
10 januari 2009 · 1 874 Inlägg

decib3L skrev:

Hexenhammer skrev:
Och det är väl det att man kan återskapa en flik om man råkar stänga ner den. Men det är inte så att IE hoppar upp på "toppen" bara för det. wink

Stäng en flik i Firefox. Sen tryck ctrl+shift+T så får du se något häftigt smile

I know. Tycker ändå inte att IE skulle hoppa upp till toppen för en sådan funktion, som sagt. big_smile

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
10 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Rquired skrev:
Körde IE8 i nån månad, ser i princip likadan ut som 7an. Men jag upplevde den som betydligt stabilare faktiskt. Det enda frågetecknet var att flikarna fick färger ibland, inget samband utan helt random rosa, bått, gult osv big_smile Vet fortfarande inte varför...

Om du har t.ex Aftonbladet.se öppet i en flik och Garaget.org i en annan. Klickar du på länkar som öppnas i nya flikar från Garaget så får dom samma färg, medans de från Aftonbladet får en och samma färg. Så att man ska se att dom "hör ihop", så att säga. Rätt meningslös funktion om jag får säga det själv...

Rquired Allmänt envis
10 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Hexenhammer skrev:

Rquired skrev:
Körde IE8 i nån månad, ser i princip likadan ut som 7an. Men jag upplevde den som betydligt stabilare faktiskt. Det enda frågetecknet var att flikarna fick färger ibland, inget samband utan helt random rosa, bått, gult osv big_smile Vet fortfarande inte varför...

Om du har t.ex Aftonbladet.se öppet i en flik och Garaget.org i en annan. Klickar du på länkar som öppnas i nya flikar från Garaget så får dom samma färg, medans de från Aftonbladet får en och samma färg. Så att man ska se att dom "hör ihop", så att säga. Rätt meningslös funktion om jag får säga det själv...

Just det ja, när du säger det så minns man.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang