3047
Sök

Vet någon varför det gör så satans ONT att skratta när man har ngt surt i munnen..?

27 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Som rubriken säger, Varför gör det så satans ONT att skratta när man har ngt surt i munnen..? Det krampar typ i käkarna, det gör fruktansvärt ont ibland, och man kan ju inte direkt sluta heller bara för att det gör ont, iaf inte jag tongue

Jag har googlat, frågat alla jag känner, men ingen vet varför.. kanske finns ngn smart en här som kan svaret..?

1 963 Inlägg
10 januari 2009
Kanske för att körtlarna som utsöndrar saliv arbetar för fullt, för att få bort det sura(du märker kanske att du drägglar som tusan när du bara tänker på en sur godis wink).
Och du spänner endel muskler när du skrattar, du drar på körtlarna då. Och när dom är i fullt bruk kanske det gör lite ont och spänner när du skrattar.

Min teori bara=)

Men are not born - Men are made

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 januari 2009
Felax skrev:
Kanske för att körtlarna som utsöndrar saliv arbetar för fullt, för att få bort det sura(du märker kanske att du drägglar som tusan när du bara tänker på en sur godis wink).
Och du spänner endel muskler när du skrattar, du drar på körtlarna då. Och när dom är i fullt bruk kanske det gör lite ont och spänner när du skrattar.

Min teori bara=)

Oj, lät ju som att du är professor i ämnet wink
Men det låter bra så jag håller nog med här..

haha

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

DFFL
9 020 Inlägg
10 januari 2009
För att du inte borstat tänderna sen 94? smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

27 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Felax skrev:

Min teori bara=)

Wow.. Lät vettigt det där.. och ja, visst rinner det till när man tänker på sura godisar, var nästan smärtsamt att läsa just det där big_smile

Måste nog vara så.. hade jag aldrig kommit på själv big_smile

1 963 Inlägg
10 januari 2009
Hehe jag har ingen aning om de stämmer men tycker de känns bra=D Skicka till hjärnkontoret o fråga om de finns kvar wink

Men are not born - Men are made

27 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
haha.. ja jag funderade på det förut, men 1. jag vet inte om det finns kvar och 2. jag skulle missa svaret då jag iss aldrig ser på tv längre.. hmm

Men det borde ligga något i din teori, det låter bra big_smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 januari 2009
Har aldrig märkt av detta själv, får testa nån gång tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

27 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
ja gör det, det gör satans ont, ju mer du skrattar desto ondare gör det.. big_smile

4 682 Inlägg
10 januari 2009
det där har ja aldrig lyckats me, måste prova det nångång tongue.

Jlmmy
10 januari 2009
haha skönaste tråden^^
Har faktsigt alldrig tästat, måste göra det tongue

27 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
här om dagen åt jag såna där sura snören, dock var dom inte så sura, men det lilla räckte, började skratta åt något, sen gick det inte sluta, ju ondare det gjorde, desto mer skrattade jag.. vart som en ond cirkel.. big_smile

Tårarna sprutade och saliven rann..  kul som bara den hade jag big_smile

vinnarskalle!
907 Inlägg
11 januari 2009
Har aldrig stött på det själv vad jag kommer ihåg. Men däremot blir det väldigt surt om man stoppar en godis mellan kinden och tandköttet. Det ilar/svider hyffsat duktigt smile

27 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
C-son skrev:
Google eller 118100

Som jag skrev innan, har provat google, och 118100 har oftast inte rätt svar på det man frågar om..

27 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Casy skrev:
Har aldrig stött på det själv vad jag kommer ihåg. Men däremot blir det väldigt surt om man stoppar en godis mellan kinden och tandköttet. Det ilar/svider hyffsat duktigt smile

Prova och skratta när du har suris mellan kinden och tandköttet, då gör det ÄNNU ondare än om man har den någon annanstans i munnen.. big_smile

Nu är väl detta ingenting ALLA känner av, men de flesta iaf skulle jag tro smile

Svetsare
3 150 Inlägg
11 januari 2009
Har inte testat just det, men bara jag slänger in en jävligt sur godis i munnen så låses typ käken och munnen drar ihop sig och man kan inte öppna munnen  ^^

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Sök