5220
Sök

någon mobil proffs här ?

Pekabow i can see u
644 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Har en s500 som behöves flashas om . undra vad förprogram man använder. ska byta om imei nr på den

Byggare Behm
562 Inlägg
11 januari 2009
Och varför är IMEI nummret spärrat ? Köpt en stulen mobil ??
Man kan ju undra..

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
hehe nee då ,, "stulen " ..vet inte hur folk tolkar det
en vän tappa bort sin mobil i min bil under sätet och efter lite sökning hitta vi inte den . nu har han spärrat den och fick en ny .. idag skulle jag visa ut min bil till salu och städade allt och då hitta jag den . nu är det jag och han här famför datorn och kolla vad man kan göra.

Byggare Behm
562 Inlägg
11 januari 2009
Hehe ok, jag var själv nära att spärra min när jag tappade bort den men
den dök upp en dag senare så man ska nog ha lite is i magen.

IMEI är ju telefonens ID mot operatören, ändras den om den flashas ? Är inte säker på det.
Däremot borde det ju gå att ringa operatören och begära att dom tar bort spärren
mot att dom skickar hem papper som du skriver på.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
säkert men då ringer försäkringen dagen efter och skickar räkning för mobilen jag fick av de:S det vill jag gärna inte därför vill ja göra det själv smile

Byggare Behm
562 Inlägg
11 januari 2009
Mhmm, blir alltså uppmaning till försäkringsbedrägeri om man hjälper dig.
Inte för att jag bryr mig men kanske en Moderator gör det..

Google is your friend .

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 januari 2009
Att byta IMEI numret är väldigt olagligt och det kan bli knas när du använder telefonen då operatören kommer se den som någon helt annan än vad det egentligen är. Men ett program som jag vet fungerar för SE telefoner är SEtools. Där kan du göra allt och lite till med telefonen, dock så är ju det ett program som kostar pengar eftersom du behöver en dongel för att använda det. Kan dock då att hitta om man tex googlar lite...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Pekabow i can see u
644 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Att byta IMEI numret är väldigt olagligt och det kan bli knas när du använder telefonen då operatören kommer se den som någon helt annan än vad det egentligen är. Men ett program som jag vet fungerar för SE telefoner är SEtools. Där kan du göra allt och lite till med telefonen, dock så är ju det ett program som kostar pengar eftersom du behöver en dongel för att använda det. Kan dock då att hitta om man tex googlar lite...

läste lite på google o forum att det inte finns lag om att byta imei

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 januari 2009
Abeed skrev:
ChriZtoffer skrev:

Kanske inte, men hur är den spärrad? Bara hans simkort eller själva telefonen?
"fick en ny" - vadå? Från försäkringen eller på nåt annat sätt?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Byggare Behm
562 Inlägg
11 januari 2009
te_wiken skrev:

Mvh Tommy

Att IMEI är spärrat innebär att telefonens ID är spärrat.
Det finns ju försäkringar idag som man tecknar när man köper ny telefon
så att man får hämta ut en ny om telefonen försvinner,
förutsatt att den är spärrad.

Just detta fall klassas som försäkringsbedrägeri om dom
låser upp telefonen igen.

Så Abeed, det är olagligt. Bedrägeri är ett brott.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Abeed skrev:
ChriZtoffer skrev:

Mvh Tommy

men tanken att jag spärra den för jag trodde att jag hade tappat bort den lr blivit av med dig någon stans.
och fick betala 500 kr självrisk för en likadan mobil.  det är ju då bedrägeri om jag nu bara har den hemma lr bara använda minneskortet . jag försökte ju inte blåsa försäkringen utan gjorde allt rätt men fick tur och hitta den i bilen igen .
jag vet att det är fel att inte ringa försäkringen och säga ja nu har jag hittat min borttapan mobil. men det känns dumt om vi ställer oss lite ifrån lagen ,

Pekabow i can see u
644 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
nej den är spärrad alltså man inte kan ringa eller taemot några samtal sms o osv . mobilen själva sig starta upp och musik spel kamera fungerar .
fick en ny eftersom jag hade försäkring betalade 29 kr per mån. och sedan 500 självrisk.

Sök