Hehe, bättre tappa kardan där än som jag, på motorvägen utanför Halmstad 40 mil hemifrån med mammas Chevrolet Blazer...

Det måste vara... nästan femton år sedan med det sitter kvar kristallklart i minnet.
Den hade nog haft en spricka en längre tid, så det var ingen våldsam körning alls, men jag låg och marschade i runt 140 (det var extremt tidigt på morgonen, skulle ner och hämta en racingmotor till min Cheva Monza)
Plötsligt sa det pang utav bara attan och bröttlade och small under bilen och så slutade det driva... Rullade till sidan och undrade vad som hänt... Döm om min förvåning när det FATTADES en kardanstång under bilen?!
Vart den tagit vägen blev jag aldrig klok på, den hade ju studsat och slitits av och farit iväg med en vansinnig rotation, och på åkern brevid motorvägen fanns ju inte en chans att hitta den. Var bara så oändligt tacksam att den inte farit iväg och träffat övrig trafik, det var ju rätt glest på vägen vid den tiden....
Fick ta mig hem på fyrhjulsdriften (blev ju framhjulsdrift av den utan kardan) och det var lite skämsigt att rapportera till mor att jag saboterat hennes bil så grymt...

// Ellen