köra med trasig avgasvippa?

svensk-japs
12 januari 2009 · 135 Inlägg

Hej, måste ombesikta bilen denna vecka pga bristfällig fastsättning av batteri. men jag har en trasig avgas vippa på bilen och undrar vad man kan göra åt de eller om det bara är att köra med den , vad är det som skulle kunna gå sönder i värsta fall. Har inte tid att byta vippor innan om bes.

tacksam för svar

BMW M5 3.8 (1992)
påsen If your not out of control, your not in control
12 januari 2009 · 686 Inlägg

Du kan rasa hela motorn, jag hade inte ens fått för mig att starta den med en trasig vipparm faktiskt.
Bara te å byta så fort som möjligt anser jag.

Misstänker att det är på M5:an du menar.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
mrbuggy Entreprenör
12 januari 2009 · 1 784 Inlägg

svensk-japs skrev:
Hej, måste ombesikta bilen denna vecka pga bristfällig fastsättning av batteri. men jag har en trasig avgas vippa på bilen och undrar vad man kan göra åt de eller om det bara är att köra med den , vad är det som skulle kunna gå sönder i värsta fall. Har inte tid att byta vippor innan om bes.

tacksam för svar

Har du knäckt den eller hur är den trasig...?

svensk-japs
12 januari 2009 · 135 Inlägg

Förlåt, det är en bmw e30 320, ja avgasvippan är knäckt så avgaserna kommer inte ut den vägen..tänkte om man kunde koppla ut tändstift och insprut kanske..

BMW M5 3.8 (1992)
mrbuggy Entreprenör
12 januari 2009 · 1 784 Inlägg

svensk-japs skrev:
Förlåt, det är en bmw e30 320, ja avgasvippan är knäckt så avgaserna kommer inte ut den vägen..tänkte om man kunde koppla ut tändstift och insprut kanske..

nej nej...bara att riva den..inget att ens fundera på...

påsen If your not out of control, your not in control
12 januari 2009 · 686 Inlägg

svensk-japs skrev:
Förlåt, det är en bmw e30 320, ja avgasvippan är knäckt så avgaserna kommer inte ut den vägen..tänkte om man kunde koppla ut tändstift och insprut kanske..

Okej, det går inte att köra med, då kommer du att förstöra hela motorn.
Det är bara te å fixa innan du kan köra med den igen, sålänge du inte vill riskera att motorn rasar.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
Stefan Varberg Supraman
12 januari 2009 · 2 300 Inlägg

ett tips e att ta med bilen på kärra så att du inte behöver köra med den, det e bara batteriet dom vill kolla så den behöver inte rulla själv.
Kör inte med motorn innan vippan e bytt

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
svensk-japs
12 januari 2009 · 135 Inlägg

ok, men nu körde jag ju ett tag innan jag fattade att vippan va trasig, men den funkade ju och så men vad kan det vara för skador på den isf?

BMW M5 3.8 (1992)
bjoorniiee
12 januari 2009 · 356 Inlägg

Riv och kolla, omöjligt för oss att sitta och gissa vad som kan ha hänt i din motor. Riv motorn så får du reda på det.

påsen If your not out of control, your not in control
12 januari 2009 · 686 Inlägg

Riv av ventilkåpan å kolla hur det ser ut där, skulle nästan gissa på att mer än en avgasvipparm har gått sönder.
Om du inte har tur vill säga.
Men som bjoorniiee skrev, det är omöjligt för oss att gissa vad som kan ha gått sönder i din motor.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang