mastrovious skrev:
volvokrille12 skrev:
Vad är nackdelarna med philips då? Samsung har ju ingen tv med två kanalig ambelight belysning
Nackdelarna är priset skulle jag vilja säga. För samma pengar får du en bättre Samsung helt enkelt. Det här med ambilight är en teknik som Philips har utvecklat.. att den genererar bakgrundsljus för bättre bildomfång.. Samsung har ju motsvarande tekniker i sina apparater (nu vet jag inte exakta motsvarigheten) som t ex Crystal Clear, 100mhz motion å fans moster..
Anledningen till att jag anser att Samsung är bäst är för att de har särklass bästa kontrasten i sina tv. Kontrasten gör att bilden ser verkligare ut.. om du jämför philipsens 30 000:1 med t ex Samsung LE-46A856 som har en kontrast på 70 000:1 med full hd etc. Rätt stor skillnad tycker jag!
En annan fördel som Samsung har är deras pixelgaranti, skulle en pixel dö så får du lämna in tvn och få det fixat.. många andra märken har att man måste ha 2-3 pixlar döda innan man får lämna in för byte exempelvis.. och denna garantin är gratis direkt från Samsung, alltså ingen drullegaranti skit du måste pröjsa för i kassan...
Tyvärr måste jag meddela att du har gått på marknadsförings tricket.
Det finns ingen tv med så högkontrast. Och tillverkarna mäter på olika sätt så det går inte att jämföra.
Läs hemmabiotidningen där de ibland testar och mäter. Då visar det sig att det inte skiljer så mycket mellan olika modeller.
Detta med dynamisk kontrast kan få tvbilden att ändra ljustyrka utan vidare. Så för bäste bild slå av den.
Höga kontrast värden får de genom att flytta hela gråskalan upp eller ner beroende på hur ljus eller mörk bilden är i tvsignalen. Om du får dunder svart kan du inte få kritvitt utan bara benvit. Men vid en ljusbild så flyttas skalan uppått och svart blir mörkgrått och det vitaste blir riktigt jättekritvitt.
Enkelt förklarat, hajjar ni??
Jag själv har en LG plasma 50" o är mkt nöjd.
Samsung är kända för att ha kraftigt överdrivna grundinställningar med färger o kontrast. De ser inte naturliga ut. Men utmärker sig i butiken bland massor av apparater.
Philips har alltid gjort bra tv apparater. O kommer nog att fortsätta med det.
Panasonic plasma är mycket bra med goda test resultat.