har en mb w124 -95 a kvittrade i kupefläkten i dag när jag körde, tillslut blev det tvärstopp på den vet inte vad som hänt, men jag vet inte hur jag kommer åt den! någon som vet?
Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!
Om det ser lika ut som på en 87:a så görs det från motorrummet ! Under plastkåpan i mitten nedanför rutan ! Du har förmodligen en rolig vecka framför dig !!! Jag har gjort det jobbet 2 ggr och det är inget roligt jobb kan jag säga !
Jag och kompisen tog vara på torkare och kupéfläkt från en 190ia och enligt polaren satt det precis likadant på w124.
Gjorde jobbet från motorrummet och det hela va över på ca 30min om jag inte minns fel.
Hursomhelst så gå in på www.mbsca.com och fråga i forumet där, finns säkert ngn vänlig själ som kan slänga upp en sprängskiss eller mer detaljerat beskriva hur man gör.
felet grejjat! tog bort plasten nedanför framrutan, skruva bort torkaren med motor o allt pilla bort lite hakar på plast skyddet över fläkten och vips så var det bara att skruva loss fläkten o fixa den! ca 40 minuter isär o ihop igen!
Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!