3503
Sök

smäller när man startar bil stereon???

494 Inlägg
25 maj 2005
Trådstartare
#1
hej  tänkte bara fråga om de är någon som har ett bra förslag på vad de kan vara för någe som gör att de smäller till eller poppar när man drar igång bilen och stereon de känns som de bara är basarna som gör ljudet,
och de spelar ingen roll hur högt ljud man har på de kommer endå.
fundera om de kan vara någe med att batteriet kan vara lite slött så att stegets uppladdning blir skum tror ni de hjälper med en kondensator??

saker som är kollade
ström kabel och nivå kabel ej tillsammans
jordat i schassit
tacksam för hjälp

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

1 634 Inlägg
25 maj 2005
#2
Vissa slutsteg brukar kunna ge ifrån sig ljud när man startar eller stänger av stereon (ljudet kommer då förståss ur högtalarna man kopplat dit).

Numera Saab 9-5 Aero -00

Administratör
11 968 Inlägg
25 maj 2005
#3
Jag har problem med att det smäller när jag stänger av, men det är huvudenhetens fel (saab original)... har provat med en äldre clarion utan att det smäller.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

494 Inlägg
25 maj 2005
Trådstartare
#4
okej de är ingen saab orginal stereo men de är en saab kanske där problemete ligger tongue okej nej för mitt förra steg gjorde också de ljudet och nu har jag ett nytt aja de är ju ingen livsvicktigt bara lite störande skiter på sig varje morgon man drar igång bilen:P

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

859 Inlägg
25 maj 2005
#5
Felet beror troligen på slutstegets jordning. Kolla över den igen.

/Theo


494 Inlägg
28 maj 2005
Trådstartare
#6
jaha okej jag ska kika över det imorgon. har jorden sitter i fästet för baksätet tyckte de verka bra man hoppas ju att sätena sitter ordentligt men man vet alldrig.
ska kanske lägga upp lite bilder snart projeckt städa lite i bakluckan:D köpte neon idag:D var busig köpte ur en data butik för 89 kr istället från en billjuds affär där de kostade 179 istället känner mig nöjd..

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

1 634 Inlägg
28 maj 2005
#7
Vogge skrev:
jaha okej jag ska kika över det imorgon. har jorden sitter i fästet för baksätet tyckte de verka bra man hoppas ju att sätena sitter ordentligt men man vet alldrig.
ska kanske lägga upp lite bilder snart projeckt städa lite i bakluckan:D köpte neon idag:D var busig köpte ur en data butik för 89 kr istället från en billjuds affär där de kostade 179 istället känner mig nöjd..

Hehe. Så gjorde jag också, alltså med neonljusen. Bara att klippa bort kontakten som skall till datan och trycka på några kabelskor tongue
Dem har jag monterat över fötterna via cigguttaget. Jag tänkte skaffa några att ha vid slutsteget lite senare, då undrar jag, behöver jag dra nya kablar eller kan man koppla in ljusen via slutsteget? Ursäkte om jag lånar tråden lite.
mvh ANdreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

494 Inlägg
28 maj 2005
Trådstartare
#8
HEhe ja låna på bara den är gratis:D
jag trror att man kna koppla dem direkt på steget jag gjorde de på mitt förra steg och låda koppllade jag den på remoten. och de lös och steget funkade, sen om de är så bra vet jag ej de är ju inte jätte massa spänning på remoten så de kanske blir knas. annars får du sätta en knapp och sen bara stjäla strömmen direkt från batteriet de kan jag inte tänka mig spelar någon roll. så har iaf jag tänk göra denna gången.
man märker ju när de börjar spraka:D och slå gnistor

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!


Sök