Komplett billjud~

aks
20 januari 2009 · 7 Inlägg

Som sagt skulle jag verkligen uppskatta om ja kunde få lite hjälp med ett ljudsystem till min lille audi 80.
Har kollat runt en del men blir inte riktigt klok på vad jag ska ha.
Kan tänka mig lägga dryga 3 lökar på detta så det bli ngt sorts budgetsystem.
Hade inte planerat ngn baskagge men kom gärna med förslag.
har kollat på http://prisjakt.nu/produkt.php?p=267435
och sedan så har jag ju 4tumshål fram och bak så får ja ta till fotfilen och göra plats för ngt störrre antar jag:)
Tacksam för förslag

Senast redigerat av aks (20 januari 2009)

luunggan
20 januari 2009 · 956 Inlägg

Har du redan en huvudenhet??

Senast redigerat av luunggan (20 januari 2009)

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
aks
20 januari 2009 · 7 Inlägg

luunggan skrev:
Har du redan en huvudenhet??

Naej, som rubriken säger, "komplett" vill jag ha smile

Miramithe
20 januari 2009 · 573 Inlägg

för 3k skulle jag skippa baslådan, köpa en bättre HU (för kanske 2-2,5k) sen hitta nå billigt skit att sätta i dörrarna...
men har du original högtalare? för isåfall skulle du klara dig med en bra HU och sen skippa och köpa nå mer tills du har pengar att gå ett snäpp bättre...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
aks
20 januari 2009 · 7 Inlägg

Miramithe skrev:
för 3k skulle jag skippa baslådan, köpa en bättre HU (för kanske 2-2,5k) sen hitta nå billigt skit att sätta i dörrarna...
men har du original högtalare? för isåfall skulle du klara dig med en bra HU och sen skippa och köpa nå mer tills du har pengar att gå ett snäpp bättre...

Jag hade tänkt slänga orginalen då de bara låter för kazzt. Sen hade jag tänkt att jag inte skulle landa på mkt mer än 3 kameler exklusive basen och slutsteg så att jag kan komplettera det senare, blir lite budget över det hela =/

Miramithe
20 januari 2009 · 573 Inlägg

aks skrev:

Miramithe skrev:
för 3k skulle jag skippa baslådan, köpa en bättre HU (för kanske 2-2,5k) sen hitta nå billigt skit att sätta i dörrarna...
men har du original högtalare? för isåfall skulle du klara dig med en bra HU och sen skippa och köpa nå mer tills du har pengar att gå ett snäpp bättre...

Jag hade tänkt slänga orginalen då de bara låter för kazzt. Sen hade jag tänkt att jag inte skulle landa på mkt mer än 3 kameler exklusive basen och slutsteg så att jag kan komplettera det senare, blir lite budget över det hela =/

okej okej ja men ska du ha baslåda sen? isf så kan man nog plocka ihop lite från bla blocket, allt är inte sönder spelat där och man kan få det relativt billigt. kolla där, men ta en märkes HU tycker jag iaf, har man dålig HU låter de skit iaf...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
aks
20 januari 2009 · 7 Inlägg

Miramithe skrev:

aks skrev:

Miramithe skrev:
för 3k skulle jag skippa baslådan, köpa en bättre HU (för kanske 2-2,5k) sen hitta nå billigt skit att sätta i dörrarna...
men har du original högtalare? för isåfall skulle du klara dig med en bra HU och sen skippa och köpa nå mer tills du har pengar att gå ett snäpp bättre...

Jag hade tänkt slänga orginalen då de bara låter för kazzt. Sen hade jag tänkt att jag inte skulle landa på mkt mer än 3 kameler exklusive basen och slutsteg så att jag kan komplettera det senare, blir lite budget över det hela =/

okej okej ja men ska du ha baslåda sen? isf så kan man nog plocka ihop lite från bla blocket, allt är inte sönder spelat där och man kan få det relativt billigt. kolla där, men ta en märkes HU tycker jag iaf, har man dålig HU låter de skit iaf...

Hurvida jag skall ha bas sen eller inte vet jag inte, kommer antagligen inte kunna låta bli.
Jaa jag har inget emot blocket. Eftersom att jag inte har några förkunskaper så skulle jag hemskt gärna vilja ha ngn sorts hjälp vad det är jag ska leta efter. =]

n0sferatu
20 januari 2009 · 194 Inlägg

Är bara söka lite huvudenheter på blocket, sen googlar du modellnamnet, söker lite tester och så. Du kan även kolla in den på www.prisjakt.nu Där finns det oftast lite recensioner och/eller forumtrådar!

dbjanoz
20 januari 2009 · 1 785 Inlägg

aks skrev:
Som sagt skulle jag verkligen uppskatta om ja kunde få lite hjälp med ett ljudsystem till min lille audi 80.
Har kollat runt en del men blir inte riktigt klok på vad jag ska ha.
Kan tänka mig lägga dryga 3 lökar på detta så det bli ngt sorts budgetsystem.
Hade inte planerat ngn baskagge men kom gärna med förslag.
har kollat på http://prisjakt.nu/produkt.php?p=267435
och sedan så har jag ju 4tumshål fram och bak så får ja ta till fotfilen och göra plats för ngt störrre antar jag:)
Tacksam för förslag

En spelare för 2000kr och kit system för 1000kr.

Finns det plats för 5 1/4" eller 6 1/2" kit i dörrarna så får du lite mer bas. 4" går till ca 100-150hz medans ett 6 1/2" system spelar ner till ca 80hz

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
crazymike billjuds nörd:P
25 januari 2009 · 12 Inlägg

har förmig att både mds å brl har färdiga ""paket"" för under 3k...

See, I'm not a monster...I'm just ahead of the curve
TheDeadDorkster Dieselgypsy
25 januari 2009 · 538 Inlägg

Spara ihop mer pengar. 3000 kr är långt ifrån nog för kunna börja bygga billjud. En reko huvudenhet = 2500 kr och bra grejer får du räkna med 5-10000 kt, reko framsystem med delningsfilter = 1000-1500 kr. Sen börjar det dra iväg eftersom du sen är illa tvungen att börja investera i ljud- och strömkablar, baksystem, slutsteg och baslåda.. När du väl är färdig och har ett system som låter riktigt bra är du uppe i åtminstone 14-20000 kr.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang