3792
Sök

Givare för yttertemp-mätare Volvo 940

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
#1
Tjena!

Köpte mig en yttertemperatur-mätare här om dagen till min 945a. Har hört att det ska vara färdigdraget kablage fram till mätaren i årsmodeller efter -93, vilket verkade stämma i min -96a. För bakom hastighetsmätaren fanns det ett kontaktstycke och kablage där jag kunde koppla in. Fast sen är det ju det med givaren, har hört att man måste montera det själv? Var i så fall? Var hittar jag kontaktstycket jag ska koppla in givaren på i så fall? Nån som vet?

För övrigt så står det -188 i displayen så nåt är det ju som inte stämmer för så kallt är det inte ute.

...tror jag, är dock inte helt 100...

huh?
10 427 Inlägg
21 januari 2009
#2
Årsmodeller from 1993 ska ha fördraget kablage för att förtydliga, samma år som inredningen ändrades.

Jag trodde att givaren skulle finnas där också.

På gamla 740s sitter temperaturgivaren i trakterna kring signalhornen under vänster luftfilter/batteri-hylla fram.


Grävmaskinist
216 Inlägg
21 januari 2009
#3
Sitter ijämte tutorna (under kofångaren fram till vänster), den är förmodligen pluggad med ett "kontaktlock", bara att ta bort. Lycka till smile


Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#4
Hittade kontaktstycket, det satt intill signalhornen som ni sa. Och så fick jag tag på en givare så nu funkar det kanon smile

Tack för hjälpen!

...tror jag, är dock inte helt 100...

Grävmaskinist
216 Inlägg
25 januari 2009
#5
va bra smile



Sök