Fel på baklyktor 240

Volvo_Mannen Volvoskadad
25 januari 2009 · 6 017 Inlägg

te_wik skrev:

Volvo__Mannen skrev:

te_wik skrev:
Någon som kan svara på vilka lampor smo ska lysa baktill på en 240 - 83.

För mig lyser på höger sida de två inre i nedre raden... Medans på vänster sida lyser bara den i mitten.
Slår jag på dimljus bak så tänds det yttre på vänster sida.. ?

Vilka e det som ska lysa egentligen? Bromsljus, var sitter den? Hägst upp längst in mot reg?

Mvh Tommy

de fyra på nedre raden närmast mitten är parkeringsljus. De bredvid backljusen är bromsljusen. De yttersta längst ner är dimbakljusen.

De fyra? Vilka fyra?
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/volvon/th_P1230574.jpg
Det finns ju bara tre i raden..


Mvh Tommy

Kanske var lite otydlig, jag pratar om båda bakljusen så. Men om man pratar ena bakljuset är de de två närmast mitten

Jonas
te_wik Forummoderator
25 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Jaha okay. Så då lyser det ju som de ska för mig då. Med undantag att det inte riktigt vill lysa i alla smile

Tack för svar!

Förresten... är det inte lite konstigt att dimljuset placeras längst ut? Brukar ju bara tvärtom.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Volvo_Mannen Volvoskadad
25 januari 2009 · 6 017 Inlägg

te_wik skrev:
Jaha okay. Så då lyser det ju som de ska för mig då. Med undantag att det inte riktigt vill lysa i alla smile

Tack för svar!

Förresten... är det inte lite konstigt att dimljuset placeras längst ut? Brukar ju bara tvärtom.

Mvh Tommy

kan tyckas konstigt, men så var de på 240 tongue

Jonas
te_wik Forummoderator
25 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:

te_wik skrev:
Jaha okay. Så då lyser det ju som de ska för mig då. Med undantag att det inte riktigt vill lysa i alla smile

Tack för svar!

Förresten... är det inte lite konstigt att dimljuset placeras längst ut? Brukar ju bara tvärtom.

Mvh Tommy

kan tyckas konstigt, men så var de på 240 tongue

haha.. ja men dehär bilarna ÄR ju konstiga så wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
rickylicious Webbutvecklare
25 januari 2009 · 2 369 Inlägg

makk33 skrev:
men inte behöver man vara dead serius hela tiden ? smile
jag tycker att en smiley som gör meningen, annars kan de kännas att meningen blir "dryg"
och klagar nån på de så blir ja ju klart sur hmm
men tack iaf alla för hjälpen, de funkar nu som de gjorde förr smile

Sorry för lite off-topic nu. Men det där med att man ser "dryg ut" när man inte skriver smileys, det är en grov missuppfattning. Vissa är vana vid att alltid skriva smileys (det har troligtvis med msn att göra...), och tycker sen att så fort någon inte avslutar varje mening med big_smile smile tongue wink så är man "dryg". Men förklara gärna varför? Kan lova att alla lite äldre personer här inne inte ser vanlig svenska som drygt, men denna tråden är ju ett bevis på att du framstår som halvdryg och konstig när du använder för många smileys. smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang