Hetsad av polis som inte är i tjänst

Sarge
25 januari 2009 · 2 337 Inlägg

Bjork skrev:

Sarge skrev:
Killen körde ju 180 för att han hade en bil i röven? Hur smart är det?

Han trodde väl de kunde vart ett race? Tror inte han är den enda som skulle tänka så?
Eller?
Han körde om bilen och åkte ifrån den, sen så började bilen bakom komma ikapp ganska
fort, va hade du tänkt då?

Ja, inte hade race varit det första som flugit genom hjärnan på mig i alla fall, men det kanske bara är jag som är tråkig.

Bjork OEM <3
26 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Sarge skrev:

Bjork skrev:

Sarge skrev:
Killen körde ju 180 för att han hade en bil i röven? Hur smart är det?

Han trodde väl de kunde vart ett race? Tror inte han är den enda som skulle tänka så?
Eller?
Han körde om bilen och åkte ifrån den, sen så började bilen bakom komma ikapp ganska
fort, va hade du tänkt då?

Ja, inte hade race varit det första som flugit genom hjärnan på mig i alla fall, men det kanske bara är jag som är tråkig.

Nej, du har börjat växa upp tongue Han som körde är 19 år..och gasar rätt bra om han får för sig det tongue
Fast på sommaren är han lugnare, då har han sin hoj ist tongue

OEM <3
snoddas
26 januari 2009 · 1 142 Inlägg

måste väll ha de på film för att kunna ta kortet? har sladdat med min bil och kört för fort och mot rödljus och allt och folk har ringt på mig men har sluppit böter och allt....medtanke på att dom måste ta en på bargärning

D_MAN ?
26 januari 2009 · 1 038 Inlägg

Och alla moralkärringar har så klart aldrig brutit mot lagen   roll

Senast redigerat av Danne-M3 (26 januari 2009)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
rickylicious Webbutvecklare
26 januari 2009 · 2 369 Inlägg

snoddas skrev:
har sladdat med min bil och kört för fort och mot rödljus och allt och folk har ringt på mig men har sluppit böter och allt....medtanke på att dom måste ta en på bargärning

Ibland undrar man ju vad fan det krävs för att få ett körkort idag...? Vissa ska fan inte ha det i alla fall.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Frosted
26 januari 2009 · 1 878 Inlägg

Surt att förlora lappen. but welcome to life, Life is a bitch you know. bara att se glad ut. och i detta fallet hjäper det knappast att klaga.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
D_MAN ?
26 januari 2009 · 1 038 Inlägg

rickylicious skrev:

snoddas skrev:
har sladdat med min bil och kört för fort och mot rödljus och allt och folk har ringt på mig men har sluppit böter och allt....medtanke på att dom måste ta en på bargärning

Ibland undrar man ju vad fan det krävs för att få ett körkort idag...? Vissa ska fan inte ha det i alla fall.

Bara att titta på Sveriges värsta bilförare nu i veckan så förstår du att de är nog inte så svårt att få körkort big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Bjork OEM <3
26 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Danne-M3 skrev:
Och alla moralkärringar har så klart aldrig brutit mot lagen   roll

Nej inte någon, verkar ju inte så här iaf rolllol

OEM <3
Mortalis VW-nörd?
26 januari 2009 · 4 332 Inlägg

Nale skrev:
Jobbig sits o va i... men först o främst som alla säger... va lungn i såna situationer. Jag åkte på liknande skit jag med, blev hetsad av en Mercedes C-klass på motorvägen (ställde sig bredvid mig o axade jämt o ville tävla) så jag växla ner o kör skiten ur han... det va 90 väg o jag kollade vid en tillfälle att man höll 193 sj ju. det visade sig vara civilare. men man va lung,skrev inte under nått och blev kallad till möte i polisstationen. men pga brist på bevis så kunde dem inget, fick bara böter 1500 för överskridande av spärrlinije :S... sen fick jag veta då att dem poliserna också va ur tjänst vid den tillfället... Men man lärde sig en läxa och man håller hastigheterna inom lagom gränser hehe smile... I eran fall kan man bara säga "Skyll er själva" så som det va i min situation med.... Om nån hetsar er bakifrån och ni måste köra på som fan,se till då att det är en ambulans,brandkår eller polisbil (syftar vi enfiliga motorvägar) annars, håll hastigheten.....

En läxa som din kompis får lära sig den hårda vägen... alla vi har vandrat den vägen. Inklusive mig själv...

Så ta det lungt o försiktigt smile

Fattade de som att anledningen till varför de började köra som fan var att de va rädda för att han bakom uppträdde hotfullt och var helt enkelt rädda, man vet ju inte i dagens samhälle.
Blev ju själv förföljd av en 9-5a i över 1 timme mitt på dan på en söndag utan att Polisen ville ingripa.
Skinnskalle som såg helt jävla tokig ut o gjorde massa "ska döda dig" tecken (i backspegeln) och varje gång man stanna så skulle han ut ur bilen fort som fan å ta en.
Då kör man av skräck kan ja säga, och kanske det dessa gjorde också. Förkastligt av polisen om det nu var såhär det verkligen gick till.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang