4024
Sök

Dela en basport till 2?

Speed FMK
849 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
#1
Hejsan!

Jag undrar hur det fungerar med att dela en basport, om det nu ens går? Ska nämligen bygga låda till min kickerbas och porten ska vara 34cm hög och 7,6cm bred. Därav skulle jag vilja dela detta på 2 mindre portar om möjligt, men hur gör jag i sådana fall?

Mvh Ludvig


21 761 Inlägg
26 januari 2009
#2
Är det ett vanligt 3" rör det gäller, eller är det en slotport?
Senast redigerat av Drönirettab (26 januari 2009)

Speed FMK
849 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
#3
Slot port. Rekommenderades tydligen av kicker smile


21 761 Inlägg
26 januari 2009
#4
Det viktiga är ju att behålla samma totala portarea, då blir det normalt sett samma avstämning ifall man även behåller samma längd på portarna. Men slotportar har jag inte pysslat en massa med och är därför lite osäker. Kanske tex dbakuten kan ge mer råd. smile

16 197 Inlägg
26 januari 2009
#5
även fast arean blir de samma så brukar avstämmningen stiga en aaaaaning om splittar porten på 2.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Speed FMK
849 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
#6
okej smile med andra ord så bör jag om möjligt behålla porten som den ska vara? men vinkla den är okej va? för den får aldrig plats i lådan om den måste vara rak tongue

mvh ludde


733 Inlägg
27 januari 2009
#7
Bi0HaZZarD skrev:
okej smile med andra ord så bör jag om möjligt behålla porten som den ska vara? men vinkla den är okej va? för den får aldrig plats i lådan om den måste vara rak tongue

mvh ludde

enligt kicker är det inga problem med en L-port, jag har byggt det till någon Kicker l7 och det funka bra.

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

21 761 Inlägg
27 januari 2009
#8
Ja, man kan även se såna vinklar i lådförslagen hos tex JL Audio, RF mm. Inga problem. smile


Sök